مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

ساخت پنج هزار و ۵۲۴ واحد مسکن ملی در یزد آغاز شد

عصر ساختمان- عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۵۲۴ واحد مسکن ملی عصر شنبه در مراسمی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پنج شهر یزد، اردکان، اشکذر، میبد و زارچ در استان یزد آغاز شد.

ساخت پنج هزار و ۵۲۴ واحد مسکن ملی در یزد آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سه هزار و 120 واحد در یزد ، 223 واحد در میبد، 256 واحد در اردکان، 109 واحد در زارچ و 57 واحد در اشکذر ساخته می شود و یک هزار و 660 واحد هم مربوط به بنیاد شهید است.

    مجموعا 24 هزار و 140 نفر در استان یزد برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که در نهایت هشت هزار و 983 نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد 6 هزار و 787 نفر وجه خود را تاکنون واریز کرده اند.

    متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ماه 84 به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

    شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و حداقل پنج سال افراد سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند و سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال است.

    نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط است.

    بهره برداری از کنار گذر  زارچ - اشکذر، بازدید از راه آهن یزد - اقلید و  افتتاح طرح های بازآفرینی شهری در مهریز و افتتاح روکش تقویتی آسفالت گرم محور یزد - مهریز از برنامه های سفر یکروزه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان یزد بود.

    یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در قالب 333 هزار خانوار در 10 شهرستان زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان 87 درصد در 24 شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار