مدیران خودروعصر اعتبار

١.٣ میلیون واحد مسکن خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح سامانه ثبت املاک، یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.

١.٣ میلیون واحد مسکن خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی دوشنبه‌شب در پایان سفر به آذربایجان غربی اظهار داشت: این طرح برای این اجرا می‌شود که خانه خالی وجود نداشته باشد و مسکن از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود.

    وی ادامه داد: باید به این امر توجه کرد که مسکن وقتی کالای سرمایه‌ای باشد، از آثار تورمی در بازار متاثر شده و موجب سوداگری می‌شود و به مردم فشار مضاعف می آورد و قیمت به صورت حباب آلود افزایش می‌یابد.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای منافع مردم و کشور است و آسیب پذیری مسکن را از تحولات اقتصادی بازار خارج می‌کند و تنها به عنوان کالای مصرفی نگریسته می‌شود و از سوی دیگر آمار مسکن را به صورت دقیق به دست می‌آوریم.

    اسلامی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور گفت: سیاست ما این است که حداکثر تلاش را خود مردم داشته باشند تا به صورت گروهی واحد مسکونی را احداث کنند و در جایی که شهر محدودیت دارد، به صورت مجتمع احداث می کنیم.

    وی افزود: در این مقطع زمانی بیش از 500 هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال بوده که به ترتیب به بهره برداری خواهد رسید.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آذربایجان غربی 6 هزار و 400 واحد به صورت گسترده عملیات احداث آغاز شده است، تصریح کرد: در سطح استان 40 هزار نفر ثبت نام کرده اند که هفت هزار نفر واجد شرایط بودند.

    اسلامی با اشاره به اینکه محدودیت زمین برای احداث پروژه نداریم، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که مردم ظرفیت و توان را دارند و می‌توانند در خانه دار شدن خود نقش ایفا کنند که برای کمک به آنها، زمین لازم تامین می شود.

    به گزارش ایرنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی ملی و استانی را افتتاح کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار