مدیران خودروعصر اعتبار

چه کسانی وام ۳۰۰میلیونی مسکن می گیرند؟

عصر ساختمان- در حالی قرار است تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی مسکن از ابتدای خرداد ماه پرداخت شود که هنوز هیچ جزییاتی در این خصوص اعلام نشده است.

چه کسانی وام ۳۰۰میلیونی مسکن می گیرند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، در روزهای اخیر خبری مبنی بر پرداخت تسهیلات 300میلیون تومانی مسکن، در فضای مجازی دست‌ به دست می‌شود؛ زمان پرداخت این تسهیلات اول خرداد ماه اعلام شده و با وجود اینکه تنها چند سه روز تا آغاز خرداد باقی مانده ، اما هنوز جزییات دقیقی در خصوص این تسهیلات اعلام نشده است.

    تسهیلات 300میلیونی نامشخص!
    هرچند اخبار منتشرشده مبنی بر آن بود که تسهیلات 300میلیون تومانی ساخت مسکن از ابتدای خرداد ماه پرداخت خواهد شد، اما گفته می‌شود که مبلغ تسهیلات و سقف آن هنوز مشخص نیست و شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات را مشخص خواهد کرد!

    بانک‌ها از تصمیمات وزارت راه مطلع هستند؟
    همچنین معاون وزیر مسکن در مصاحبه خود اعلام کرده بود که تمام موسسات مالی اعتباری و بانک‌ها، شامل اجرای این طرح هستند و ابلاغیه اختصاص تسهیلت به ساخت مسکن را دریافت کرده‌اند؛ اما برخی از مخاطبان با مراجعه به بانک‌ها با بی‌اطلاعی بانک از این تصمیم مواجه شده‌اند.

    بازپرداخت تسهیلات چند ساله است؟
    به نظر می‌رسد هدف از رداخت این تسهیلات رونق و افزایش تولید در بازار مسکن بوده است؛ همچنین باتوجه به آنچه تاکنون انتشار یافته، تسهیلات 300میلیون تومانی مسکن، قابل انتقال و واگذاری اعلام شده و بازپرداخت آن را نیز 20سال عنوان کرده‌اند؛ اما برای تعیین میزان اقساط و.. باید منتظر ماند و دید رقم این تهسیلات برای هر یک از واحدها چه قدر خواهد بود.

    چه کسانی مشمول دریافت تسهیلات ساخت مسکن هستند؟
    پرداخت تسهیلات مسکن بدون محدودیت و استفاده از آن حتی برای ساکنین بافت‌های فرسوده نیز بلامانع اعلام شده است. براساس اعلام معاون وزیر مسکن، مقرر شده تا یک میلیون و 200هزار واحد مسکونی شهری و روستایی از تسهیلات مسکن برخوردار شوند و از این تعداد 400هزار واحد برای واحدهای روستایی و 800هزار واحد هم برای واحدهای شهری در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو