مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:

همه امکان‌ها برای گذر از قطع برق به خدمت در می‌آید

عصر ساختمان- سخنگوی صنعت برق گفت: همه امکانات کشور برای عبور از چالش کمبود برق با تصمیم هیات وزیران بسیج شد و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با صنعت برق شدند.

همه امکان‌ها برای گذر از قطع برق به خدمت در می‌آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به مصوبه هیات وزیران در مورخ 9 خرداد ماه جاری  که با استناد به تبصره بند (ز) ماده 38 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و صادر شد، خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه، استانداران سراسر کشور موظف به نظارت و  هماهنگی برای رعایت سقف برق قابل تأمین ابلاغی وزارت نیرو شده اند.

    وی ادامه دادت: براساس این مصوبه، استانداران باید  از طریق کاهش مصرف دستگاه های اجرایی، اداره ها، بانک ها و نهادهای عمومی غیر دولتی به میزان پنجاه درصد(50%) مصرف سال گذشته با روش هایی از قبیل تغییر ساعت شروع و خاتمه کار اداره (با رعایت ماده (87) قانون مدیریت خدمات کشوری)، تعدیل روشنایی معابر و جاده ها، واپایش(کنترل) مصرف بخش های صنعتی، کشاورزی و تجاری و پشتیبانی از سایر برنامه های مدیریت مصرف برق به عمل آورند.

    سخنگوی صنعت برق گفت: برپایه این مصوبه، اداره ها موظف به تنظیم دمای محیط کاری به میزان حداقل (25) درجه سانتی گراد در زمان کار و خاموش کردن سامانه سرمایشی و روشنایی غیر ضروری در خارج از ساعت کاری هستند و در صورت عدم رعایت، شرکت توزیع نیروی برق مجاز به قطع برق آن ها است.

    رجبی مشهدی همچنین با اشاره به تکلیف این مصوبه در خصوص شناسایی مراکز استخراج رمز ارز نیز خاطرنشان ساخت: براین اساس وزارت نیرو موظف است با همکاری وزاتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور و اطلاعات و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسایی، جمع آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه های غیر مجاز استخراج رمز ارز اقدام کند.

    سخنگوی صنعت برق درباره صنایع نیز خاطرنشان کرد: همچنین هیات وزیرران در این مصوبه، صنایع بزرگ را موظف کرده اند که  از (15) خرداد تا پایان مرداد ماه با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تغییر ساعات کار و یا طرح تعطیلات و تعمیرات نسبت به کاهش مصرف حداقل (3000) مگاوات شبکه سراسری از ساعت (12) اقدام نمایند.

    رجبی مشهدی با بیان این که توافق های بین صنایع و وزارت نیرو در قالب طرح های تشویق محور مدیریت اوج بار به قوت خود باقی است، ادامه داد: صنایعی که مصارف خود را به ساعت 21 تا 6  صبح بدون رعایت سقف مجاز،  مشمول مشوق های برنامه های مدیریتمصرف وزارت نیرو خواهد بود.

    وی تاکید کرد: براساس این مصوبه کلیه صنایع از جمله پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و شهرک های صنعتی و اداره های دارای نیروگاه، مولدهای کوچک مقیاس یا مولد اضطراری موظفند در ماه های گرم سال و تا پایان شهریور ماه نسبت به تولید حداکثری از توان نیروگاه ها و یا مولدهای خود اقدام نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز مورد نیاز این نیروگاه و مولدها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه است.

    به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اعلام کرد: به علت افزایش دما و رشد نامتعارف مصرف برق احتمال اعمال خاموشی در حوزه شهرستان‌های این استان وجود دارد که بر این اساس جدول زمانبندی احتمالی اعمال خاموشی منتشر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو