مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برق در گیلان به سرقت رفت

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: طی سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برق در گیلان به سرقت رفت.

۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برق در گیلان به سرقت رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمداسماعیل هنرمند روز شنبه اظهار داشت: سرقت تجهیزات برق یکی از معضلات این شرکت می باشد که طی سال گذشته حدود 200 میلیارد ریال از این تجهیزات در گیلان به سرقت رفته که از این مقدار، حدود 80 میلیارد ریال مربوط به شهرستان رشت است.

    وی افزود: البته با تعویض کابل های مسی فرسوده به کابل های خودنگهدار ، سرقت تجهیزات و سیم برق به طور حتم در گیلان کاهش خواهد یافت چون سرقت تجهیزات کابل خودنگهدار بسیار سخت است و از سوی دیگر گروه هایی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات برق دوره دیده اند تا جلوی این سرقت ها گرفته شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ادامه داد: البته در این راستا و جلوگیری از سرقت تجهیزات برق ، نیروی انتظامی، بسیج و مردم همکاری خوبی دارند، اما باز هم از مردم استان می خواهیم که هرگونه موارد مشکوک را اطلاع رسانی کنند تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.

    هنرمند گفت: یکی دیگر از مشکلات صنعت برق کشور، دستگاه های رمز ارزهای غیرقانونی هستند که در گیلان از سال گذشته تاکنون حدود چهار هزار دستگاه رمز ارز غیرقانونی با همکاری نیروی انتظامی کشف شد که این میزان رمز ارزها حدود چهار میلیون کیلووات ساعت برق در گیلان مصرف و به صنعت برق این استان حدود 30 میلیارد تومان ضرر وارد کرد.

    وی همچنین  افزود: براساس پایش میزان و نحوه مصرف برق مشترکان و همچنین بازدیدهای دوره ای گروه های تست و بازرسی انشعابات برق، در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکین و مبارزه با انشعابات غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی طی سه روز در شهرستانهای بندرانزلی ، لاهیجان و رودبار تعداد 179 دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و جمع آوری شد.

    هنرمند تصریح کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه  می شوند، از عموم شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده دستگاه های رمز ارز غیرمجاز مراتب را به شماره تلفن 121 اطلاع رسانی نموده تا با شناسایی و جمع آوری این دستگاه ها، به پایداری بیشتر شبکه برق به ویژه در ایام تابستان، کمک شود.

    وی یادآور شد : برای استخراج هر بیت کوین، 300 مگاوات ساعت برق نیاز است که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانوار است و به عبارتی یکهزار و 200 ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود که این میزان به شبکه توزیع برق ضربه می زند.

    مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان، بر انجام غیرضوری تمامی فرآیند مربوط به شرکت توزیع برق تاکیدکرد و یادآور شد: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیرحضوری می توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید به نشانی اینترنتی http://bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد.

    گیلان با 2 میلیون و 500 هزار نفر نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و 490 هزار مشترک برق دارد و 2 هزار و 558 روستای گیلان دارای برق هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو