مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

سودهای کلان بانک مسکن، خرید مسکن را دشوار کرده است

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این که بانک مسکن در فروش اقساطی مسکن با سودهای کلان شرایط خرید مسکن را دشوارتر می کند، گفت: بانک مسکن به جای توسعه مسکن در ایران از طریق مسکن کار تجاری می کند.

سودهای کلان بانک مسکن، خرید مسکن را دشوار کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حسام عقبائی در خصوص فروش اقساطی مسکن  افزود:  تامین مسکن مردم طبق قانون اساسی وظیفه دولت بوده و دولت موظف است تا با طراحی و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت تامین و توسعه مسکن  فعالیت کند. اما متاسفانه برخی از سیاست های بانکی در ایران  جزو عوامل بازدارنده  توسعه یافتگی مسکن در ایران هستند. بانک مسکن به جای توسعه مسکن در ایران از طریق مسکن کار تجاری می کند .

    وی تصریح کرد: در هیچ جای دنیا بانک ها برای تسهیلات خرید مسکن از مردم  25 تا 30 درصد سود نمی گیرند . نگاه تجاری بانک مسکن   سبب شد تا در هر خرید و فروش او بیشترین سود را داشته باشد .  نرخ سود بانک مسکن نه تنها عامل  رونق نیست بلکه باعث افزایش قیمت تمام شده واحد مسکونی می شود.

    وی همچنین درباره نرخ کارمزد فروش اقساطی گفت : انبوه ساز با سرمایه خود مجتمعی را می سازد و  مازاد تولید را می خواهد در اقساط کوتاه مدت با سود نرخ تورمی به مصرف کننده بفروشد . بانک مسکن برای ضمانت پرداخت اقساط پنج درصد کارمزد می خواهد . چرا بانک مسکن برای ضمانت باید 5 درصد از مردم  کارمزد بگیرد . آیا جز این است که این کارمزد را باید خریدار بپردازد .  تا زمانی که سیاست بانکی  سیاست تجارت محور باشد مسکن در ایران  توسعه نمی یابد.

    رییس اتحادیه املاک گفت: با نگاه تجاری بانک  به فروش قسطی مسکن مخالفیم، بانک مسکن باید شرایط را برای خرید تسهیل کند نه این که  شرایط خرید مسکن را با سود های کلان خود دشوارتر کند. در فروش اقساطی ، بانک مسکن برای ضمانت پرداخت اقساط ورود کرده است آیا باید برای ضمانت از مردم 5 درصد کارمزد بگیرد؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو