مدیران خودروعصر اعتبار

لاهوتی:

بروز فساد در صدور مجوزهای ساخت وساز

مدیریت هوشمند شهری عملکرد شهرداری‌ها را شفاف می‌کند

عصر ساختمان- رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس هوشمند سازی شهرها را جهت شفاف‌سازی ورودی‌ و خروجی‌ شهرداری‌ها و ارتقا سلامت مدیریت‌شهری موثر دانست.

بروز فساد در صدور مجوزهای ساخت وساز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه‌ملت، مهرداد بائوج لاهوتی، در خصوص ضرورت ایجاد شهر هوشمند و الکترونیک، گفت: شهر هوشمند یا ایجاد دولت الکترونیک از ابعاد وسیعی برخوردار است که جلوگیری از فساد در بعد شهری یکی از موثرترین آثار این هوشمندسازی است، در واقع اتصال مدیریت شهری به دولت الکترونیک سبب ایجاد حمل‌ ونقل هوشمند، محیط هوشمند و شهروندان هوشمند می‌شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: با ایجاد حمل ونقل هوشمند تمام ساز‌ وکارها و سیستم‌های اطلاعاتی مربوط به این حوزه شفاف می‌شود، این اقدام در توسعه حمل ونقل نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه در نبود مدیریت شهری الکترونیک در بخش‌هایی چون صدور مجوز ساخت‌ وساز فسادهایی رخ می‌دهد، افزود: شهرداری‌ها اگر به سیستم هوشمند شهری متصل شوند نه تنها تمام ورودی‌ و خروجی‌ها آنها شفاف می‌شود بلکه مجوزها هم بدون مشکل صادر می‌شوند.

    لاهوتی الکترونیکی شدن سازوکارهای شهر را در ارتقا سلامت اداری موثر دانست و یادآور شد: برای ایجاد شهر هوشمند یا دولت الکترونیک خلاء قانونی وجود ندارد اما می‌توان با مصوبه قانونی دستگاه‌های مدیریت شهری را مکلف به هوشمند سازی کرد.

    رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تخلفات و فساد که به کرات در اداره‌ها و البته در برخی از امور شهری صورت می‌گیرد با هوشمندسازی شهرها مرتفع خواهد شد.

    به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، حجت‌السلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر اینکه شهر هوشمند و الکترونیکی باید سریع‌تر ایجاد شود تا بسیاری از رفت‌وآمدها و ایستادن در صف‌ها جای خود را به ارتباطات در شبکه‌های مجازی دهد، گفت: با ایجاد شهر هوشمند و الکترونیکی سلامت اداری تضمین و فسادها به مراتب کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار