مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهری بنیاد مسکن کشور :

بنیاد مسکن در بافت فرسوده مشارکت می کند

عصر ساختمان:معاون شهری بنیاد مسکن کشور گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت داریم که ۳۴۷ هزار واحد سهم بنیاد برای احداث مسکن است که تاکنون ۳۰۰ هزار واحد ساخته‌شده است.

بنیاد مسکن در بافت فرسوده مشارکت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، جواد حق‌شناس در سفر یک‌روزه به استان قزوین برای بازدید از پروژه‌های عمرانی انجام‌شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع ادغام بنیاد مسکن که باهدف کاهش تصدی‌گری دولت مطرح‌شده به نظر می‌رسد کارشناسی نیست زیرا نه‌تنها موجب کاهش تصدی‌گری نخواهد شد بلکه به افزایش تشکیلات دولتی هم منجر می‌شود.

    معاون شهری بنیاد مسکن تصریح کرد: این طرح برخلاف آنچه تعریف‌شده ایراد ساختاری دارد و اگر سازمان دیگری ایجاد شود که تنها بخشی از کارهای روستایی و عشایری را بر عهده بگیرد جوابگو نخواهد بود و دوباره واگذاری کارها به دولت تلقی می شود که نتیجه خوبی نخواهد داشت.

    حق‌شناس تصریح کرد: در اهداف این طرح بهبود کار و افزایش بهره‌وری هم دیده‌شده اما کار بازهم دولتی و سنگین‌تر می‌شود و با این اعتبارات جوابگوی نیازها نخواهد بود و به نظر می‌رسد نتیجه‌بخش نباشد.

    وی یادآور شد: در کنار تأمین مسکن برای محرومان وظایف دیگری هم داریم که ارجاع برخی امور روستایی به سازمان مستقل کارشناسی نیست.

    بنیاد مسکن 300 هزار مسکن در شهرها احداث کرده است

    حق‌شناس بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار شهر بالای 25 هزار نفر جمعیت داریم که 347 هزار واحد سهم بنیاد برای احداث مسکن است که تاکنون 300 هزار واحد ساخته‌شده و 286 هزار واحد تحویل‌شده است.

    وی گفت: همچنین فروش اقتصادی 250 هزار واحد به پایان رسیده و صاحبان واحدها پرداخت اقساط خود را آغاز کرده‌اند.

    ساخت مسکن مهر در شهرهای کوچک در حال اتمام است

    حق‌شناس اظهار داشت: خوشبختانه عملیات احداث مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت در حال اتمام و واگذاری است و جشن واگذاری مسکن مهر در شهرها امسال برگزار می‌شود که قزوین به‌عنوان اولین استان این جشن را برگزار خواهد کرد.

    وی اضافه کرد: سهم مسکن مهر ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن در استان قزوین پنج هزار و 654 واحد است که به‌زودی جشن واگذاری در قزوین برپا می‌شود و متقاضیان با تحویل واحدهای خود در آن ساکن خواهند شد.

    حق‌شناس اظهار داشت: 47 هزار واحد مسکن مهر در شهرها باقیمانده که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امسال تکمیل خواهد شد.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور یادآور شد: باید 25 هزار واحد مسکن شهری در کشور ساخته شود که باید 10 هزار واحد امسال ساخته شود که هشت هزار واحد امسال آماده‌شده و تکمیل می‌شود و 15 هزار واحد هم از سال‌های قبل ساخته‌شده است.

    ساخت دو هزار مسکن حمایتی در کشور برای نیازمندان

    وی از ساخت مسکن حمایتی هم خبر داد و اظهار داشت: مسکن حمایتی در دولت یازدهم مطرح شد که برای افراد آسیب‌پذیر یک مسکن حداقلی تأمین شود که با آورده کم بتوانند صاحب‌خانه شوند.

    وی افزود: بیش از دو میلیون و 900 هزار خانواده نیازمند در کشور شناسایی‌شده که فاقد مسکن هستند که باید 900 هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

    حق‌شناس تصریح کرد: در این زمینه هنوز اعتباری تأمین نشده و باید خیرین وارد کار شوند و مشارکت کنند تا بتوانیم نیازمندان را صاحب‌خانه کنیم که این طرح در مرحله ابتدایی است و نیازمند تکمیل شدن و تأمین اعتبار لازم است.

    وی گفت: شناسایی خانواده‌های نیازمند، مکان‌یابی، تأمین اعتبار و نوع و نحوه ساخت از مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد اما به نظر می‌رسد این طرح در شهرهای کوچک عملیاتی خواهد شد.

    بنیاد مسکن در بافت فرسوده مشارکت می‌کند

    حق‌شناس بیان کرد: با تفاهم‌نامه امضاشده بین وزارت تعاون و رفاه و بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد مقررشده در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری مشارکت کنیم .

    وی اضافه کرد: بنیاد مسکن تجربه موفقی در توسعه روستایی و شهری و نوسازی و بهسازی خانه‌های آسیب‌دیده از حوادث دارد که در این بخش هم می‌تواند موفق عمل کند و معتقدیم ورود بنیاد در بافت فرسوده می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

    معاون شهری بنیاد مسکن کشور گفت: در مناطقی که مردم قادر به نوسازی واحدهای خود در بافت‌های فرسوده و تاریخی نیستند ورود خواهیم کرد و در ارائه خدمات فنی و مهندسی، نظارت مهندسی و تأمین مصالح کمک خواهیم کرد و اگر در ساخت هم مشکلی بود مشارکت کرده و ساخت را نیز بر عهده خواهیم گرفت.

    حق‌شناس تصریح کرد: در بیش از یک هزار شهر بافت فرسوده وجود دارد که برای 150 تا 200 شهر طرح نوسازی و بهسازی ارائه‌شده که در صورت تأمین اعتبار لازم این کار نیز آغاز خواهد شد.

    وی در خصوص مسکن حمایتی گفت: از محل حساب 100 امام و کمک خیرین و اعتبارات دولتی امسال دو هزار مسکن حمایتی تکمیل‌شده و تحویل نیازمندان می‌شود.

    حق شناس از استان قزوین به‌عنوان استانی موفق در اجرای طرح مسکن شهری یادکرد و گفت: با افتتاح و واگذاری مسکن مهر در این استان اولین جشن مسکن مهر را برگزار خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار