مدیران خودروعصر اعتبار

سئول آماده اجرای طرح های بیشتر عمرانی در ایران است

عصر ساختمان- معاون وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در دیدار با همتای ایرانی خود بر اجرایی شدن توافقنامه دو کشور تاکید و علاقه مندی سئول را برای اجرای طرح های عمرانی در ایران اعلام کرد.

سئول آماده اجرای طرح های بیشتر عمرانی در ایران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، دیدار و رایزنی 'محمد سعید ایزدی' معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با 'کیم کیونگ هوان' معاون وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در حاشیه سومین نشست از کمیته مقدماتی سومین کنفرانس سازمان ملل در زمینه مسکن و توسعه پایدار شهری (هبیتات 3) که امروز چهارشنبه در شهر 'سورابایا' اندونزی پایان می یابد، انجام شد.
    در این دیدار دو طرف بر تبادل تجربیات به ویژه همکاری وزارتخانه ای و مراکز تحقیقات علمی و دانشگاهی در امر زیرساخت و شهرسازی تاکید کردند.
    مقام ارشد کره جنوبی با اشاره به امضای سال گذشته توافقنامه وزارت زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کشورش با وزارت راه و شهرسازی ایران، خواستار اجرایی شدن این توافقنامه شد.
    وی با اشاره به علاقه مندی کره جنوبی برای مشارکت در اجرای طرح های مختلف در بخش راه و شهرسازی، خواستار حمایت دولت ایران از شرکت های کره ای شد.
    در این دیدار معاونین وزارت راه و شهرسازی ایران و زمین و زیرساخت کره جنوبی همکاری دو کشور را در بخش مسکن بررسی کردند و طرف کره ای پیشنهاد داد در خصوص مسکن کنفرانسی بین دو کشور برای بررسی همکاری ها برگزار شود تا نتیجه آن، چارچوب های همکاری در این بخش را تعیین کند.
    'کیم کیونگ هوان' با اشاره به سفر اردیبهشت ماه 'پارک گئون هی' رییس جمهوری کره به ایران و رایزنی های 'کانگ هواین' وزیر زمین، زیرساخت و حمل ونقل این کشور با 'عباس آخوندی' وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران، بر توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کرد.
    در این دیدار مقرر شد مکانیزم های مناسب برای تبادل تجربیات دو کشور در زمینه برنامه ریزی سرزمینی در سطح ملی در کمیته های مربوطه تحت توافقنامه ای که پیشتر میان دو کشور به امضا رسیده است بررسی و نسبت به اجرای آن اقدام شود.
    طرف های ایرانی و کره ای اردیبهشت ماه امسال پنج سند همکاری در حوزه راه و شهرسازی امضا کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار