مدیران خودروعصر اعتبار

ساختن مسکن برای خانواده هایی که معلول دارند

عصر ساختمان- در مدت سه سال ۱۶۲ واحد مسکن روستایی و ۱۱۱ واحد مسکن شهری ویژه خانواده های دارای ۲ معلول و بالاتر ساخته و ۴۵ واحد نیمه کاره دیگر جامعه هدف بهزیستی مناطق روستایی استان تکمیل می شود.

ساختن مسکن برای خانواده هایی که معلول دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از قانون ، کارگروه مسکن روستایی خانواده های دارای دو معلول و بالاتر سازمان بهزیستی کشور با حضور  مهندس ربوبی دبیر  ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور و مهندس سهرابی مدیرکل  مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در شهر یاسوج برگزار شد.

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این نشست گفت : بر اساس تفاهم نامه بین 5 دستگاه بنیاد مسکن ،بهزیستی ،بنیاد مستضعفان ،راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن ساز کشور که پارسال انجام شد در مدت سه سال 162 واحد مسکن روستایی و 111 واحد مسکن شهری ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر ساخته و 45 واحد نیمه کاره دیگر جامعه هدف بهزیستی مناطق روستایی استان تکمیل می شود.

    سهرابی افزود : به ازاء هر واحد مسکن در کل کشور به خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر در روستاها 15 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 5 درصد و 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز 32 میلیون تومان کمک بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 5 درصد پرداخت می شود.

    وی با بیان اینکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هم 32 میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده ها می شود افزود : برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به انها منتظر ابلاغ اعتبار از سوی بانکها هستیم و درصورت ابلاغ تسهیلات مشخص شده به انها پرداخت می شود.

    سهرابی میانگین شروع به کار و دریافت تسهیلات مسکن در کشور 64 درصد اعلام کرد و گفت : به علت مشکلات منابع بانکی این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 21 درصد است.

    سهرابی از افزایش تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور هم خبر داد و افزود : بر اساس مصوبه اخیر دولت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی از 15 میلیون به 18 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

    وی همچنین گفت : برای تخریب و بازسازی واحدهای مسکونی در بافتهای فرسوده 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
    وی افزود : قرار است تا سه سال اینده در کشور 2 هزار و 700 واحد مسکن در روستاها،8 هزار واحد مسکن ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بالاتر در شهرها و 919 واحد نیمه تمام در روستاها ساخته ،تکمیل و تحویل صاحبان انها شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار