مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

راهکار خروج از رکود مسکن، تقویت قدرت پس‌انداز مردم است

عصر ساختمان- مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درباره وضعیت معیشتی کارگران گفت:با تقویت قدرت خرید کارگران پول به چرخه تولید بر می گردد، رکود با تقویت قدرت خرید مردم حل می‌شود، حتی رکود بازار مسکن با تقویت قدرت پس انداز مردم حل می‌شود.

راهکار خروج از رکود مسکن، تقویت قدرت پس‌انداز مردم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی خدایی درباره آخرین وضعیت هزینه سبد هزینه های خانوار کارگری گفت: تا زمانی که نتایج کمیته های استانی مشخص نشود نمی‌توان از عدد و رقم صحبت کرد.

    خدایی با بیان اینکه تورم در کشور ما هر روز در حال تغییر است گفت: در حال حاضر زمان برای بیان عدد و رقم در تعیین مزد بسیار زود است. امروز جامعه کارگری از لحاظ معیشتی و درآمدی کماکان در سرازیری قرار دارد و بین سبد معیشت آنها با درآمدشان فاصله بسیاری هست.

    وی با بیان اینکه سال گذشته خط فقر در کشور 2 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شد گفت: این درحالیست که در حال حاضر حقوق کارگران 712 هزار تومان است که در خوشبینانه ترین حالت با مزایا و اضافه کاری حقوق آنها به یک میلیون تومان می‌رسد.

    مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به ماده 41 قانون کار گفت: این ماده قانونی باید به عنوان مبنای تعیین دستمزد در کشور عمل کند .در حال حاضر تعداد زیادی از بنگاه های تولیدی در حال ورشکسته شدن هستند، راه حل خروج از رکود شاید تحریک تقاضا باشد اما بهترین  راهکار باید از راه افزایش قدرت خرید انجام شود، نه از راه اعطای وام و کارت اعتباری .

    وی با بیان اینکه کارگران به همراه خانواده های خود بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند گفت:اگر قدرت خرید ایجاد شود و کارگر بتواند خرید کند، پول حاصل از آن با گردشی به تولید باز می‌گردد.

    خدایی با بیان اینکه سرانه مصرف کالاهای اساسی و خوراکی ها از سال 83 تا 93 افت چشمگیری داشته است گفت:کاهش سرانه مصرف در اقلام ضروری خانوار نشان دهنده کاهش قدرت خرید مردم است. زمانی که قدرت خرید کاهش پیدا کند، کارگر توان خرید به طور مثال میوه را نداشته باشد به همان نسبت کشاورز هم ضرر می‌کند.

    مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشوربا بیان اینکه حدود 70 درصد کارگران حداقل بگیر هستند گفت: با این اوصاف طبیعی است که رکود وجود دارد. در حال حاضر صحبت از رکود بازار مسکن است، بازار مسکن با قدرت پس انداز کارگران باید تقویت شود.

    خدایی معتقد است اگر ماده 41 قانون کار به عنوان مبنای تعیین دستمزد در کشور به درستی اجرا شود نیازی به الگو برداری از کشورهای دیگر در بحث افزایش دستمزد نیست در آن صورت شکاف بین حداقل مزد و سبد معیشت خانوارهای کارگری از بین خواهد رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار