مدیران خودروعصر اعتبار

رکود مسکن یکی از مشکلات اقتصاد است

عصر ساختمان- وزیر کشور رکود بازار مسکن را یکی از مشکلات اقتصاد کشور دانست و گفت:استاندار لرستان باید طرح ویژه ایی را برای رونق بازار مسکن در لرستان تهیه کند.

رکود مسکن یکی از مشکلات اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سفیر افلاک ، عبدالرضا رحمانی فضلی درجلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان با بیان اینکه ریل گذاری جدیدی در اقتصاد کشور در حال انجام است عنوان داشت : برای اینکه در ریل گذاری جدیدی که در حال انجام است به موفقیت برسیم باید فضای افکار عمومی هم تغییر کند.

    وی افزود: نگاه دولت در این است که پس از توفیقاتی که در حوزه های مختلف مانند حوزه بین الملل، وحدت داخلی و ثبات اقتصادی  به وجود آمده است در زمینه اقتصاد مقاومتی هم به توفیقات خوبی برسیم.

    وزیر کشور توفیقات به دست آمده در زمینه کاهش تورم، افزایش صادرات و تثبیت نرخ ارز را بسیار مهم عنوان کرد و گفت :استفاده از ظرفیت های  داخلی تجربه ایی است که هیچ اقتصادی در دنیا بدون توجه  آن به موفق نبوده است و در حقیقت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری کاملاً از نظر علمی اثبات شده است.

    وی با بیان اینکه اولویت اول دولت اتمام طرح های نیمه تمام و راکد است عنوان داشت: ما هنوز در ابتدای مسیر حرکت هستیم اما خوشبختانه در ابتدای کار روند به خوبی پیش رفته است.

    رحمانی فضلی سرعت اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: ما باید بحث مشارکت مردم را در اجرای اقتصاد مقاومتی جدی بگیریم و باید کاری کنیم که همه مردم از اقتصاد مقاومتی سهم و سود داشته باشند.

    وزیر کشور اظهار داشت: ما باید همه ایده ها رو گوش کنیم چرا که اقتصاد مقاومتی یعنی این که همه درآن سهم و سود داشته باشم و لذا بر این اساس دایره کار باید بسیار وسیع تر شود.

    وی اظهار داشت: روستاها نیاز به توجه ویژه دارند و لذا ما همه ایده ها و خلاقیت های روستایی را در یک بانک اطلاعاتی جمع می کنیم تا از آنها استفاده ببریم و ما معتقدیم که روستاها باید روی پای خود بایستند.

    وزیر کشور گفت: عدالت محوری یکی از موضوعات مهمی است که باید در زمینه های مختلف مورد توجه قرار بگیرد ولذا اقتصاد مقاومتی باید در تک تک شهرستانهای استان ها به یک شکل پیش برود.

    وی افزود: خزانه و منابع دولت هر چقدر هم که باشد پاسخ گوی اجرای اقتصاد مقاومتی نیست و لذا باید از تمام ظرفیت ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

    رحمانی فضلی به ایجاد گلخانه توسط دانشجویان لرستانی اشاره نمود و عنوان کرد: این یک ایده بسیار خوب در لرستان است که باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

    رحمانی فضلی رکود اقتصاد مسکن را یکی از مشکلات مهم کشور عنوان کرد و گفت: اقتصاد مسکن در لرستان می تواند به خوبی راه بیافتد لذا از استاندار لرستان خواستیم تا برای رونق بازار مسکن در این استان طرحی را تهیه کند و ما هم تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح انجام می دهیم.

    وی با تاکید بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان لرستان ابراز داشت :باید برای جذب سرمایه گذار ها در استان لرستان فضای مناسب سرمایه گذاری ایجاد شود.

    وزیر کشور عنوان کرد: در 10 سال آینده استان ها باید بتوانند روی پای خود بایستند و تفیذ اختیارات  بیشتر به استانداران هم در همین راستا انجام گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد:در جلسه بعدی که به لرستان بیایم استاندار لرستان باید گزارش دهد که چند نفر از آن 140  سرمایه گذاری که در تهران با آنها جلسه گذاشتیم به این استان آمده است و چه اقداماتی در مجموع برای جذب سرمایه گذار انجام داده است.

    این مقام مسئول یادآور شد: باید بستر برای جذب سرمایه گذار در لرستان به خوبی فراهم شود و زمان اعطای مجوز به سرمایه گذاران باید به کمترین زمان خود برسند و به گونه ای باشد که سرمایه گذار فقط با پر کردن فرم های مورد نیاز، کار خود را شروع کند.

    رحمانی فضلی به استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان تأکید کرد و افزود: امروز نقش  دانشگاه لرستان در اجرای گروه اقتصاد مقاومتی چیست؟ اصلاً الگوها و طرحهای دانشگاه لرستان کجاست؟ چرا دانشجوها در سه ماه تعطیلی دانشگاه باید به حال خود رها شوند در صورتی که میتوان از آنها نهایت استفاده را کرد.

    وی خاطرنشان کرد: امیدوارم استان لرستان با اقداماتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام میشود بتواند مدال افتخار اقتصاد مقاومتی را در سینه خود قرار دهد.

    وزیر کشور در پایان بیان داشت: جا دارد از جناب آقای عالیخانی بعنوان کارآفرین و فرد خلاق و زحمت کش استان لرستان تجلیل بعمل آید و از جعاد کشاورزی میخواهیم برای تشویق نسهیلات مورد نیاز برای توسعه کار راددر اختیار وی قرار دهد ،همچنین از مدیریت بانک ملی در استان لرستان به واسطه کارهای که خوبی که انجام داده داده است هم تجلیل به عمل می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار