مدیران خودروعصر اعتبار

مدیریت بحران از ضروریات مدیریت شهری است

عصر ساختمان- نماینده مردم تهران در شورای عالی استانها مدیریت بحران را از ضروریات مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: با مدیریت ریسک در زمان وقوع حوادث (خشکسالی، سیل وغیره) با اتخاذ روش‌های عکس العملی خسارات به حداقل ممکن می‌رسد.

مدیریت بحران از ضروریات مدیریت شهری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، محمد قانبیلی مدیریت بحران را از ضروریات مدیریت شهری خواند و گفت: درجهان مدرن، مدیریت شهری به یک دانش پیچیده و چند وجهی تبدیل شده است که نیازمند ابزارها و روش های اجرائی و همچنین اندیشه ها و نظریه‌پردازی‌های گوناگون  است؛ چرا که شهرهای مدرن با گسترش فزاینده خود، مجموعه ای پیچیده از مسائل گوناگون انسانی را پیش روی مدیران شهری قرار می دهند.

    وی ادامه داد: به همین دلیل طیف وسیعی از دانش‌ها ، شاخه‌های متعدد از جغرافیا تا معماری و شهرسازی ، علوم اجتماعی ،اقتصاد ، هنر و بسیاری از علوم چند رشته‌ای دیگر با مسائل شهری ارتباط تنگاتنگی دارند، لذا شوراهای اسلامی شهر و شهرداری بایستی به صورت ویژه و با تعامل هرچه بیشتر،این مدیریت را در پروژه‌های شهری نشان دهند و مدیریت بحران یکی از همین موارد است.

    قانبیلی خاطرنشان کرد: وقوع بلایا و مخاطرات محیطی (زلزله ، طوفان ، و غیره) اجتناب ناپذیر بوده و فقط با اتخاذ روشهای مدیریتی می توان خسارات ناشی از این بلایای طبیعی را کاهش داد. در مدیریت بحران که غالب کشورهای در حال توسعه از آن استفاده می‌کنند، پس از وقوع یک واقعه، کلیه امکانات اعم از مالی و انسانی بسیج شده و کمک رسانی‌ها انجام می‌گیرد.

    نماینده استان تهران در شورای عالی استانها تاکید کرد: ویژگی مهم مدیریت بحران پیشگیری و اقدام قبل از وقوع حادثه است و تمامی فعالیت ها پس از آن انجام می شود که به تدریج پس از مدتی شاهد کاهش فعالیت ها به خصوص در امر حمایت های مالی و معنوی می باشیم با شروع بحران حمایت های معنوی و مالی در اوج خود قرار دارد؛ ولی به تدریج در فازهای توانمندسازی و بازسازی شاهد کاهش این کمک ها می باشیم .

    به گفته قانبیلی، بامدیریت ریسک در زمان وقوع حوادث (خشکسالی، سیل وغیره) با اتخاذ روش های عکس العملی خسارات به حداقل ممکن می رسد. ابزارهای اصلی این مدیریت استفاده از یافته های علمی و در نهایت هماهنگی بین سازمان ها و ارگان های مرتبط با مقوله بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار