مدیران خودروعصر اعتبار

۲۳۹ خانواده مددجوی کمیته امداد قروه فاقد مسکن هستند

عصر ساختمان- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه گفت: از چهارهزار و ۷۶۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) این شهرستان ۲۳۹ خانواده فاقد مسکن هستند که از این تعداد ۱۱۲ خانواده یک نفره و دو نفره می باشند.

۲۳۹ خانواده مددجوی کمیته امداد قروه فاقد مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، علیرضا خوشبخت در بازدید نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از مددجویان این نهاد افزود: سال گذشته هشت واحد مسکن مددجویی در شهرستان قروه به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قروه واگذار شد و در سال جاری نیز تاکنون 17 واحد در دست ساخت است که 10 واحد آن شهری و هفت واحد آن روستایی است که انتظار می رود تا پایان شهریور ماه واگذار بشود.
    وی از تأمین اعتبارات عمرانی برای اولین بار در شش ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: در سال های گذشته تامین اعتبار عمرانی در نیمه دوم سال شروع فصول بارندگی و سرما تخصیص داده می شد اما در سال جاری در شش ماه اول سال جاری تامین شد.
    خوشبخت در ادامه افزود: علاوه براحداث مسکن در بحث مقاوم سازی مسکن هم تسهیلات به صورت بلاعوض برای شهر تا سقف 250 میلیون ریال و برای روستا 150میلیون ریال پرداخت می شود.
    وی از خودکفا شدن هزار و 652 خانواده تحت پوشش از سال 90 تاکنون خبر داد و بیان کرد: یکی از راه های توانمندسازی در جامعه اشتغال است و کمیته امداد در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نظارت از طرح های اشتغالزایی را به منظور هدایت صحیح انگیزه، توسعه فرصت های شغلی مددجویان مستعد و جویای کار در دستور کار خود قرار داده است.
    رییس کمیته امداد امام(ره) شهرستان قروه افزود: سال گذشته 321 طرح اشتغال به مبلغ 41 میلیارد و 580 میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه از منابع بانکی و منابع امداد به مددجویان پرداخت شد.
    به گفته وی بیش از سه هزار و 300 مورد بازدید و نظارت هوشمند از طرح های اشتغالزایی اجرا شده که در همین راستا سال گذشته 156 خانواده به درجه خودکفایی رسیدند.
    خوشبخت آموزش در حوزه اشتغال را امری مهم خواند و بیان کرد: فرآیند استعدادیابی با آموزش محقق می شود لذا سال گذشته تعداد 825 نفر از مددجویان آموزش های لازم را برای رسیدن به جایگاه اشتغال دیده اند.
    این مسوول تاکید کرد: توانمندسازی مددجویان برای رسیدن به خودکفایی از اولویت های کمیته امداد امام (ره) است که برای تحقق این مهم نیازمند همیاری و مشارکت خیرین در کنار دولت هستیم.
    به گفته وی در شهرستان قروه هشت هزار و 662 نفر در قالب چهار هزار و 765 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 63 درصد شامل زنان و 37 درصد مردان می باشد.
    خوشبخت زنان سرپرست تحت پوشش را دو هزار و 660 خانوار با جمعیت پنج هزار و 923 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 56 درصد جامعه مددجویی را زنان سرپرست خانوارتشکیل می دهند.
    وی بیان داشت: از جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی در قروه تعداد دوهزار و 252 خانوار با چهار هزار و 888 نفر جمعیت را شهری و دو هزار و 513 خانوار با چهار هزار و 574 نفر جمعیت ساکن در روستاها هستند.
    خوشبخت در خصوص کمک هزینه ازدواج برای مددجویان افزود: ارزش ریالی این کمک هزینه جهیزیه ها به زوج های جوان در مجموع پنج میلیارد و 379 میلیون ریال برای 283 زوج است که از تعداد 53 مورد به صورت قرض الحسنه است.
    به گفته وی از ابتدای سال جاری تا تیر 80 مورد پرونده کمک هزینه ازدواج وجود دارد که 20 مورد آن در مرحله پرداخت است و 60 مورد دیگر در انتظار تأمین اعتبار می باشد.
    رییس کمیته امداد شهرستان قروه با اشاره به هزینه های درمانی افزود: از جمعیت تحت پوشش تعداد چهار هزار و 187 نفر بیمه تکمیلی شهری دارند که سال گذشته یک میلیارد و 213 میلیون ریال برای کمک هزینه درمان به مددجویان پرداخت شد.
    به گفته وی 397 خانوار دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند که مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است و تمام زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
    خوشبخت همچنین با بیان اینکه 39 کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه هستند، بیان کرد: با کمک شبکه بهداشت این کودکان موفق به دریافت سبد غذایی به مبلغ 26 میلیون ریال شده اند.
    قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو