مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران:

۵۰ درصد از پلاک‌ های مسکونی تهران نوسازی شده است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بافت فرسوده تهران ۴۵۰۰ هکتار است که با اقدامات انجام شده حدود ۵۰ درصد از پلاک‌ های مسکونی تهران نوسازی شده است.

۵۰ درصد از پلاک‌ های مسکونی تهران نوسازی شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کاوه حاجی علی اکبری در آئین بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه 20 گفت: میدانگاه شمسه که در فضای مابین برج طغرل و آستان شیخ صدوق قرار گرفته، محلی برای تعاملات و گردهمایی‌های اجتماعی خواهد بود. عملیات اجرایی این فضا با مساحت 5500 متر مربع در سال 1399 آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

    وی با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی در نوسازی بافت فرسوده تهران ادامه داد: بافت فرسوده تهران 4500 هکتار است که 7 درصد از مساحت و 18 درصد از جمعیت تهران را شامل می‌شود. با اقدامات انجام شده حدود 50 درصد از پلاک‌های مسکونی تهران نوسازی شده است.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: در سال گذشته حدود 800 هکتار از محدوده بافت فرسوده تهران که پیش از این در شمار بافت فرسوده نیامده بود و از این لیست جا مانده بود به مجموع بافت فرسوده اضافه شد.

    حاجی علی اکبری با بیان اینکه 35 هکتار از بافت فرسوده تهران در منطقه 20 قرار دارد، عنوان کرد: البته بافت‌های فرسوده تنها محدود به بافت مسکونی نیست. در این بافت‌ها سرانه برخورداری از فضای باز، حدود یک چهارم میانگین تهران است و مجموعه اقداماتی که زیست پذیری و تعلق به سکونت را در آن افزایش دهد از اقدامات ضروری است.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: از سال 1396 نوسازی بافت فرسوده به ویژه در تأمین خدمات و ارتقای قلمرو عمومی در برنامه شهرداری قرار گرفت و میزان بودجه آن حدود 15 برابر افزایش پیدا کرد.

    وی با اشاره به اقداماتی که در منطقه 20 در سه سال گذشته صورت گرفت، توضیح داد: باز آفرینی کارخانه سیمان ری، تعیین تکلیف 550 هکتار از محور فداییان اسلام و اراضی اطراف آن و همچنین تهیه طرحی بر مبنای معماری ایرانی اسلامی در محله نفر آباد از جمله این اقدامات است.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: به زودی میدانگاه ارامنه در محله دولاب منطقه 14 افتتاح می‌شود. همچنین دو میدانگاه بریانک و دریافت نیز در مناطق 10 و 18 تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو