مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه:

اغلب تعاونی‌های پروژه مسکن مهر دکان باز کرده‌اند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما به تعاونی ها تاحد مقدور کمک کردیم تا خدمات در سایت مسکن مهر پیش رود ولی اغلب تعاونی ها دکان باز کردند و نمی‌خواهند این منبع درآمد را از دست بدهند.

اغلب تعاونی‌های پروژه مسکن مهر دکان باز کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد مهرآبادی روز شنبه از مناطق مختلف شهرستان بازدید و در نشست با شهردار آبعلی در خصوص واگذاری زمین به جوانان فاقد مسکن و زیرساخت‌های شهری بحث و تبادل نظر کرد.

    همچنین در بازدید از شهر رودهن مشکلات محله کریتون و مسکن مهر مهرآباد مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس مشکل مالکیت زمین جوانان محله کریتون مطرح شد و پیگیری مراحل الحاق به محدوده و واگذاری به افراد واجدالشرایط برای تهیه مسکن جوانان در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این در بازدید از پروژه مسکن مهر مهرآباد، ساکنان به بیان مشکلات خود پرداختند و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

    امروز همچنین نشست بررسی مشکلات مسکن مهر دماوند در مسجد ثامن‌الحجج(عج) برگزار شد که در این نشست در خصوص زیرساخت‌های شهری مسکن مهر، جدول‌گذاری و آسفالت‌ معابر، ندادن پایان‌کار به مجتمع‌های مسکونی و مشکلات تعاونی 11، 12 و 13 مسکن مهر مشکلات بررسی شد. همچنین از روند اجرای پروژه دیوار حائل تعاونی مهر یک نیز بازدید صورت گرفت و مقرر شد طی یک ماه آینده پروژه دیوار حائل تعاونی تکمیل شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع اهالی مسکن مهر دماوند اظهار داشت: پروژه مسکن مهر یکی از پروژه های بود که در ابتدا مقرر شد به صورت اجاره 99 ساله باشد اما با تغییراتی مقرر شد ساخت آن از دو منبع آورده اعضای تعاونی و تسهیلات بانکی اجرا شود.

    وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها و تامین نشدن منابع از اعضا به دلیل آنکه عمدتا از اقشار کم درآمد جامعه بودند، مقرر شد دولت به میدان آمده و برای اجرای این پروژه حامی باشد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طی سالهای اخیر دولت از منابع مختلف کمک های بسیاری در اجرای این پروژه مسکونی داشته است، بیان داشت: برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی، طبق تصویب مجلس مقرر شد دستگاه های متولی اجراکننده باشند که آنان نیز با کمبود اعتبارات مواجه شدند و در همین راستا دولت نیز بار دیگر پای کار آمد و دراین زمینه نیز حامی پروژه مسکن مهر شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اکنون 670 باب مدرسه در دست ساخت است که 505 واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال تکمیل است، همچنین ساخت 500 مسجد نیز در دست ساخت است که 395 مسجد به اتمام رسیده و مابقی درحال تکمیل است و 75 باب کلانتری نیز اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

    وی با بیان اینکه در بخش خدمات زیربنایی 30 درصد هزینه های شرکت آب و فاضلاب را دولت حمایت کرده است، گفت: دو مشکل اصلی مسکن مهر مربوط به تعاونی‌ها و شهرداری‌ها است؛ مردم از مدیریت تعاونی‌ها ناراضی هستند که باید پاسخگو باشند.

    این مقام مسئول با اشاره به سایت مسکن مهر دماوند، تصریح کرد: مقرر بود شهرداری میزان هزینه های مورد نیاز را برآورد کند تا تامین کنیم و همچنین باید اراضی در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری خدمات مختلف اعم از فضای سبز، ‌جمع آوری زباله، خدمات تاکسیرانی و ... را اجرا کند که متاسفانه طی بازدید امروز مشخص شد شهرداری به تعهداتش عمل نکرده است.

    مهرآبادی با اشاره به برگزاری نشستی با حضور مسئولان و متولیان مربوطه در وزارت راه و شهرسازی و بررسی موضوعات و مشکلات ساکنان این سایت مسکونی، بیان داشت: دولت هزینه بسیاری کرده و منابع خود را در اختیار قرار داده است اما مردم به علت مشکلات موجود به جای اینکه خوشحال باشند ناراضی هستند.

    سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند معاون وزیر راه را همراهی می کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو