مدیران خودروعصر اعتبار

رکود مسکن بر ساخت و ساز استان حکمفرماست

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه رکود مسکن همچنان بر ساخت و ساز استان حکمفرماست، گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت هزار و ۶۲۶ پروژه در استان اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸۷ درصد کاهش داشته است.

رکود مسکن بر ساخت و ساز استان حکمفرماست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا قاسمیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان شامگاه دیشب در مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره دوره ششم این سازمان، اظهار کرد: نظام مهندسی گیلان در هفت رشته عمران، برق، معماری، مکانیک، نقشه‌برداری و شهرسازی و ترافیک، 19هزار و 330 نفر عضو دارد که هشت هزار و 500 نفر معادل 45 درصد دارای پروانه اشتغال مهندسی هستند.

    وی افزود: 25 درصد مهندسان شاغل دارای پایه یک اشتغال، 22 درصد مهندسان دارای پایه دو اشتغال، 53 درصد دارای پایه سه اشتغال هستند.

    قاسمیان گفت: از ابتدای سال تاکنون مجموع متراژ زیربنای ساختمانی در استان دو میلیون و 100 هزار مترمربع  معادل هشت هزار و 626 پروژه بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 87 درصد کاهش داشته است.

    وی ادامه داد: ساخت و ساز در گیلان در سال 92 بیش از پنج میلیون و 640 هزار مترمربع در قالب 18 و 718 پروژه بود که در سال 93متراژ آن به پنج میلیون و 200 هزار مترمربع با 12 هزار و 128 پروژه رسید.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه رکود مسکن همچنان بر ساخت و ساز استان حکمفرماست، تصریح کرد: از مهرماه سال 92 تاکنون سه هزار و 250 شناسنامه فنی ملکی در استان صادر شده است.

    قاسمیان بیان کرد: سازمان علاوه بر ستاد مرکزی در رشت، 15 مرکز نمایندگی در دیگر شهرستان‌ها با 155 نفر پرسنل دارد. اتوماسیون اداری هم اجرایی شده و امور مربوط به عضویت و کنترل نقشه‌ها، صدور شناسنامه فنی و ملکی همه بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اقدامات شاخص در هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، بیان کرد: برگزاری 140 جلسه رسمی، خرید دو هکتار زمین در مسکن مهر رشت جهت احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی، تاسیس پنج دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها، توسعه خدمات مهندسی، برگزاری سمینارهای آموزشی، آموزش تئوری و عملی مهندسین، تشکیل کمیته مناسب سازی برای معلولین، تنظیم قرارداد بیمه مدنی و اصلاح نظام تهیه برنامه بودجه از جمله عملکرد هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.

    به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح از زحمات اعضای هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان، تقدیر و تجلیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار