مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز:

گرانی ناگهانی قیمت شن و ماسه، صنعت ساختمان را فلج خواهد کرد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز به آسیبی که افزایش ناگهانی قیمت شن و ماسه به صنعت ساختمان وارد کرده است اشاره کرد و گفت: به‌تازگی شن و ماسه ۷۵درصد گران‌تر شده که این موضوع صنعت ساختمان را فلج خواهد کرد.

گرانی ناگهانی قیمت شن و ماسه، صنعت ساختمان را فلج خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نوذر امامی با بیان اینکه افزایش بهای مصالح ساختمانی ناشی از هرج‌ومرج اقتصادی و خودمختاری در برخی دستگاه‌هاست، گفت: شن و ماسه کالایی تحریمی نیست و از خارج از کشور وارد نمی‌شود،با گران شدن این مصالح به صنعت ساختمان ضربه می‌زنیم؛ یعنی تنها صنعتی که کمی فعال است و در شرایط دشوار کنونی روی پای خود ایستاده است.

    امامی ادامه داد: صنعت ساختمان با چنین اقداماتی فلج خواهد شد؛ از سوی دیگر با افزایش بهای مصالح ساختمانی حتما بهای ناظر و مجری هم گران‌تر خواهد شد و در نتیجه ساختمان‌سازی زمین‌گیر می‌شود و سرنوشت کارگران ساختمانی که در این روزها تنها از این طریق به امرار معاش می‌پرازند به خطر می‌افتد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخی ساختمان‌ها فاقد مجری هستند و به همین دلیل قاعدتا نباید شناسنامه فنی ملکی داشته باشند؛ زیرا این شناسنامه را مجری در پایان پر می‌کند و اگر مجری در میانه نباشد پس شناسنامه‌ای هم نیست.

    وی با اشاره موضوع صدور شناسنامه فنی ملکی گفت: از نظر قانونی شهرداری زمانی پایان کار صادر می‌کند که شناسنامه فنی ملکی را از مالک یا سازنده اخذ کند.

    امامی افزود: طی بحث و تبادل نظری که در این زمینه با استاندار فارس شکل گرفت، پیشنهاد کردم که درصورتی‌که ساختمانی مجری نداشته باشد، پایان کار شهرداری بدون شناسنامه فنی ملکی صادر شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: قرار بر این شد که از شناسنامه فنی ملکی صرف نظر و مشکلات موجود نیز از طریق استانداری حل شود و شهرداری نیز نیازی نباشد برای ساختمان‌های فاقد مجری شناسنامه فنی ملکی صادر کند.

    امامی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی یکی از شهرها از افرادی که ساختمانشان مجری نداشته است، مبالغی را برای صدور شناسنامه فنی ملکی دریافت کرده، ادامه داد: این موضوع تخلف محسوب می‌شود و مالکان از نظام مهندسی این شهر شکایت کرده‌اند که به انحلال سازمان انجامیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار