مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران:

تعیین عوارض سالانه ساختمان، بر اساس مرغوبیت مکانی ملک شد

عصر ساختمان- سلیمی گفت: با مصوبه جدید شورای شهر، شهرداری تهران مبنای محاسبه عوارض ساختمانی را بر اساس مرغوبیت مکانی انجام می‌دهد.

تعیین عوارض سالانه ساختمان، بر اساس مرغوبیت مکانی ملک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد سلیمی مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته مصوبه‌ای را به شهرداری تهران ابلاغ کرد که فرایند قانونی آن طی شد و به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.

    مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران بیان کرد: طبق این مصوبه قرار شد شهرداری تهران مبنای محاسبه عوارض ساختمانی را بر اساس مرغوبیت مکانی انجام دهد یعنی ما تبعیت صرف را از دفترچه ارزش معاملاتی ماده 64 قانون مالیات مستقیم بر می‌داریم و این کار را براساس مرغوبیت پلاک انجام می‌دهیم.

    سلیمی ادامه داد: مرغوبیت پلاک بر اساس شاخص‌هایی مثل تراکم که طبق طرح تفصیلی به آن تعلق می‌گیرد و طبق خدماتی که پیرامون پلاک ایجاد شده اعم از فضای سبز، پارک عمومی، آتش نشانی و یا خدمات دیگری مثل آموزش و پروش، مترو، بی‌آرتی و همچنین هزینه‌ی ساخت و قیمت فروش که جزو پارامتر‌های تاثیرگذار در قیمت مسکن هست لحاظ شده است.

    او افزود: مجموع این موضوعات براساس فرمولی که به تصویب شورا رسید مبنای محاسبه‌ی یک پلاک برای عوارض صدور پروانه و بعضا تخلفات ساختمانی است که منجر به جریمه می‌شود.

    مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران اشاره کرد: در این مسیر باید بتوانیم هم عوارض را به عدد واقعی خودش نزدیک کنیم و هم عدالت را در سطح شهر تهران برقرار کنیم.

    سلیمی ادامه داد: در بخشی از مناطق میانی که قیمت آپارتمان نسبت به مناطق شمالی و محلات برخوردار پایین‌تر است متاسفانه عوارض یکسانی بر اساس دفترچه ارزش معاملاتی داشته‌ایم که ما این اختلاف را از بین بردیم و به عدالت نزدیک کردیم.

    مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران بیان کرد: قرار بر این است از امروز شنبه 12 تیرماه این امر اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو