مدیران خودروعصر اعتبار

قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مانع از سوداگری‌ها در حوزه مسکن شد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مانع از سوداگری‌ها در حوزه مسکن شد و اجازه نداد دلالان از بی‌توجهی‌ها در حوزه مسکن سوءاستفاده کنند.

قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مانع از سوداگری‌ها در حوزه مسکن شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن، گفت:تسهیلات فعلی مسکن کافی نیست و برای افزایش این تسهیلات باید نگاهی به بودجه کشور کرد. این نماینده مردم در مجلس با اشاره به راهکارهای عملی برای رفع معضل فعلی بازار مسکن، افزود: برای حل مشکل مسکن نیاز به چند محور هست که یکی از این محور‌ها زمین است، زیرا در برخی مکان‌ها با کمبود زمین روبرو هستیم دومین مورد مصالح است یعنی در توزیع مصالح باید نظارتی وجود داشته باشد و سومین محور نیز تسهیلات کافی است که اگر این موارد تامین شود ساخت مسکن رخ خواهد داد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه زیرساخت‌های اقتصادی کشور برای ساخت مسکن به خوبی ریل گذاری نشده و نبود اهتمام کافی برای ساخت و ساز این آشفته بازر را در حوزه مسکن رقم زده است. فیروزی با اشاره به مولفه اصلی که منجر به افزایش قیمت مسکن شده است، تصریح کرد: مولفه اصلی که باعث شد مسکن با نرخ نجومی روبرو شود رکود در ساخت مسکن و در اولویت قرار نگرفتن آن از سوی مسئولان بود که این مهم کمک‌های بسیاری را به دلال‌ها و واسطه‌گر‌ها کرد و بسیاری از این افراد از این آشفته بازار فراهم شده استفاده کردند.

    وی افزود: در حال حاضر قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مصوب مجلس یازدهم مانع از سوداگری‌ها در حوزه مسکن شد و اجازه نداد دلالان از بی توجهی دولت در زمینه مسکن سوءاستفاده کنند. این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مسکن مهر تا چه حدی موفق بود؟ بیان کرد: مسکن مهر در زمان خود طرح خوبی بود، ولی اگر به همان صورت ادامه پیدا می‌کرد موفق‌تر هم می‌شد و دیگر شاهد بسیاری از این مشکلاتی که ما در حوزه مسکن روبرو هستیم نبودیم. فیروزی با بیان اینکه این طرح محاسنی هم داشت که می‌توانست افراد بی مسکن را خانه دار کند، گفت: معایب مسکن مهر آن بود که در حوزه‌های طراحی، استحکام ساخت، مکان یابی و ... بسیار ضعیف عمل شد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا لازم است دولت جدید در حوزه بورس مسکن اقدامی انجام دهد یا خیر گفت: در مورد بورس مسکن باید گفت که همه این موارد برمی گردد به دولت به عنوان ناظر و اگر نظارت به درستی انجام شود قطعاً این اقدام موثر خواهد بود، اما اگر نظارت در آن وجود نداشته باشد با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار