مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مسکن اعلام کرد

سه ضرورت مهم برای مسکن ملی

عصر ساختمان- متولی مسکن ملی در شهرهای کوچک سه ضرورت مهم برای ساخت مسکن ملی را در همه پروژه‌ها از جمله مسکن ملی شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

سه ضرورت مهم برای مسکن ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مسوولان مسکن ملی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت این واحدها در شهرهای کوچک ( با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر) سه عامل مهم را در پیشبرد این پروژه‌ها ضروری و مهم می‌دانند و معتقدند در صورتی که این سه عامل در کنار هم و به صورت همزمان و مناسب تامین شود می‌توان به ساخت و تحویل به موقع واحدها امیدوار بود.

    اولین عامل به تامین زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها مربوط می‌شود. هم‌اکنون بخش قابل توجهی از زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکن ملی از سوی دولت و متولی تامین زمین در وزارت راه و شهرسازی تامین شده و در اختیار پروژه‌ها و سازندگان مسکن ملی قرار گرفته است و لازم است مابقی زمین‌های مورد نیاز به فوریت تامین شده و برای آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز آماده سازی شوند.

    عامل دوم مربوط به واریز به موقع و کامل آورده متقاضیان به حساب خود نزد شبکه بانکی است. متولی مسکن ملی در شهرهای کوچک خطاب به آن دسته از افرادی که به عنوان متقاضیان نهایی مسکن ملی شناخته شده و فراخوان واریز آورده برایشان ارسال شده است اعلام می‌کند هر چه سریعتر نسبت به واریز یا تکمیل آورده خود اقدام کنند تا واحدها در جریان ساخت با مشکل تامین منابع و در نتیجه تاخیر در ساخت وتحویل مواجه نشوند. از سوی دیگر عدم واریز آورده متقاضی در زمان تعیین شده علاوه بر تاخیر در تحویل واحدها خطر افزایش هزینه‌های ساخت به دلیل طولانی شدن روند ساخت را نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین متقاضیان هر چه سریعتر آورده یا سهم خود از تامین مالی پروژه را واریز کنند روند ساخت و تحویل نیز سریعتر و با کمترین هزینه صورت خواهد گرفت.

    ضرورت سوم که از سوی متولی ساخت مسکن ملی در شهرهای کوچک مورد تاکید قرار دارد مربوط به تسریع جریان تزریق منابع از شبکه بانکی به پروژه‌هاست. براساس اعلام بنیاد مسکن، تسریع در روند تزریق منابع، چه به صورت آورده یا سهم متقاضیان و چه به صورت منابع و تسهیلات بانکی در زمان مناسب از مهمترین شروط اجرای طرح اقدام ملی مسکن مطابق با زمانبندی تعیین شده است. علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رفع موانع بانکی در مسیر تامین و تزریق منابع مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن را از مهمترین عوامل سرعت بخشی به این پروژه‌ها می داند.

    وی در این باره اعلام کرد: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت 60 هزار واحد مسکونی از مجموع 138 هزار واحد مسکن ملی که به بنیاد مسکن واگذار شده، تامین شده است و از این تعداد نیز عملیات ساخت 47 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

    به گفته وی رفع موانع بانکی در راستای تزریق تسهیلات و آورده متقاضیان به پروژه‌ها از مهمترین عوامل تسریع در روند ساخت، تکمیل و تحویل این واحدهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار