مدیران خودروعصر اعتبار

برق در اروپا گران شد

عصر ساختمان- موج گرمای کشنده، قیمت برق در سراسر اروپا را افزایش داده و به فهرست طولانی از عواملی اضافه شده که هزینه های نیرو را در تابستان جاری بالا برده اند.

برق در اروپا گران شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دمای بالای هوا تقاضا برای دستگاههای خنک سازی را افزایش داده است؛ آن هم در شرایطی که مصرف برق پیش از این با آغاز خروج جهان از همه گیری کووید 19 افزایش پیدا کرده بود. قیمت برق روز آتی در اسپانیا رکورد زده و قیمتها در انگلیس برای پنجمین روز متوالی افزایش داشته است که طولانیترین روند افزایشی در بیش از یک ماه گذشته به شمار می رود. نرخهای روز آتی در آلمان هم دو برابر میانگین فصلی پنج ساله شده است.

    قیمتهای برق در اروپا پیش از این هم با عادی شدن مصرف و بازگشت آن به سطح پیش از شیوع همه گیری بالا رفته بود. هزینه گاز طبیعی و زغال سنگ که برای تولید برق استفاده می شوند، امسال جهش پیدا کرده اند و عرضه منابع تجدیدپذیر مانند نیروی بادی کاهش پیدا کرده است.

    هانس فان کلیف، اقتصاددان انرژی ارشد بانک ABN Amro  در این باره گفت: تقاضای فزاینده برای خنک سازی قیمتها را در بخشهای وسیعی از اروپا افزایش داده است. تقاضای بالاتر برای برق به همراه دسترسی پذیری کمتر به نیروی بادی و قیمتهای بالای کالا باعث تشدید افزایش قیمتها شده است.

    طبق آمار بورس برق OMIE، برق اسپانیا برای تحویل در روز چهارشنبه 4.7 درصد افزایش یافت و به 106.57 یورو (125 دلار) به ازای هر مگاوات ساعت رسید که رکورد بالایی به شمار می رود. در مناقصه روزانه بازار N2EX انگلیس، قیمت برق 3.9 درصد افزایش یافت و به 98.47 پوند (134 دلار) به ازای هر مگاوات ساعت رسید. قیمت برق روز آتی در آلمان که اوایل ماه جاری به 100 یورو صعود کرده بود، 1.9 درصد کاهش یافت و به 89.99 یورو رسید.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، عاملی که هزینه برق در اروپا را گرانتر کرده، پیگیری جدی تر سیاست اقلیمی این منطقه به منظور تحقق هدف سال 2030 و کاهش گازهای گلخانه ای به میزان 55 درصد از سطح سال 1990 است که باعث افزایش قیمت مجوزهای انتشار کربن شده است. قیمت گاز طبیعی هم پس از زمستان سردی که مخازن نگهداری گاز اروپا را خالی کرد، جهش پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار