مدیران خودروعصر اعتبار

سامانه طرح اقدام ملی مسکن در حال بازیابی مجدد است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه طرح اقدام ملی مسکن در حال بازیابی و نوسازی است و کسی مشکل ثبت نام مجدد نخواهد داشت.

سامانه طرح اقدام ملی مسکن در حال بازیابی مجدد است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و ارشاد برای تأمین 10 هزار واحد مسکونی اصحاب فرهنگ و هنر در جمع خبرنگاران امضای تفاهم نامه تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از اقداماتی دانست که وزارت راه و شهرسازی از سال گذشته پا به پای طرح اقدام ملی مسکن پیگیری می‌کرد، دانست و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در این مدت تفاهم نامه‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی برای تأمین مسکن کارکنان آن دستگاه‌ها به امضا رسانده و امروز نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأمین مسکن اصحاب فرهنگ و هنر به امضا رساند مقدمات این کار فراهم شده است.

    وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که طرح اقدام ملی مسکن دو وجه دارد؛ یکی ثبت نام عمومی از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن که پروژه‌های آن در دست اجراست و دیگری از طریق امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی است. در این تفاهم نامه، دستگاه‌های طرف قرارداد، آورده‌های نقدی یا زمین هم دارند که البته وزارت ارشاد زمین در اختیار ندارد؛ لذا این تفاهم نامه را تحت فرمت طرح اقدام ملی مسکن پذیرش کردیم که به زودی پیامک برای این 10 هزار نفر ارسال خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مشمولان این 10 هزار واحد در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن جانمایی خواهند شد. این روند ادامه دارد و لیست‌های اولویتی بعدی نیز به وزارت راه و شهرسازی از سوی وزارت ارشاد ارسال می‌شود.

    اسلامی بیان کرد: تنظیمات اجرایی این 10 هزار واحد کاملاً نهایی و جانمایی‌ها انجام شده است؛ هیچ نگرانی از این بابت نداریم؛ امیدواریم لیست‌های بعدی که به ما داده می‌شود سریع‌تر پوشش دهیم.

    وی درباره سامانه طرح اقدام ملی مسکن که موقتاً از دسترس خارج شده، تصریح کرد: در حال بازیابی مجدد و نوسازی است؛ آنهایی که ثبت نام کرده اند، اطلاعاتشان موجود است و کسی مشکل ثبت نام مجدد نخواهد داشت.

    در ادامه نیز سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک سالی است که موضوع مسکن اصحاب فرهنگ و هنر مطرح است؛ ما چند صد هزار نفر در حوزه تحت پوشش اهل هنر و رسانه را در ایران داریم در آذر 97 فقط 300 هزار نفر فارغ التحصیل رشته‌های هنر از دانشگاه‌ها داشتیم.

    وی به تعداد بالای دانشجویان ارتباطات و رسانه اشاره و تصریح کرد: فعالان این عرصه جامعه بسیار بزرگی است و اگر می‌خواستیم همه آنها را در این تفاهم نامه می‌آوردیم، شاید برای شروع مناسب نبود و سنگ بزرگ هم گاهی نشانه نزدن است. بعضاً برخی اهالی فرهنگ و هنر تعاونی مسکن داشتند که مشکلاتی داشتند؛ 80 هزار نفر در صندوق هنر دارای پرونده هستند که از این 80 هزار نفر، وزارت راه و شهرسازی 55 هزار نفر را واجد شرایط دانست.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مرحله اول قرار شد 10 هزار نفر از این 55 هزار نفری که در صندوق هنر واجد شرایط خانه دار شدن تشخیص داده شدند، به عنوان اولویت به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند.

    وی یادآور شد: این تفاهم نامه برای آینده در حال اجراست، لذا اسامی 10 هزار نفری که واجد شرایط هستند، احصا شده است. به زودی گروه دوم از این 55 هزار نفر به وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد؛ در مراحل بعدی سراغ مجموعه‌های دیگر می‌رویم؛ یک مسیر اجرایی برای خودمان طراحی کرده ایم؛ امیدواریم در سال اول اجرای طرح، از 55 هزار نفر عبور کنیم و سراغ سایر اصحاب فرهنگ و هنر برویم.

    صالحی اعتبارات وزارت ارشاد را محدود دانست و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هم محدود است و باید بتوانیم ظرفیت‌های خودمان را به ظرفیت‌ها وزارت راه و شهرسازی پیوند بزنیم و بتوانیم با این وزارت خانه برای مسکن اصحاب فرهنگ و هنر هم افزایی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار