مدیران خودروعصر اعتبار

هشداروزارت تعاون به خریداران مسکن اتحادیه‌های انبوه‌ساز و عمرانی تهران

عصر ساختمان- معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی، اتحادیه تعاونی‌های انبوه‌ساز تهران و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران فرآیند قانونی ساخت و ساز و پیش فروش واحدها را رعایت نکرده‌اند.

هشداروزارت تعاون به خریداران مسکن اتحادیه‌های انبوه‌ساز و عمرانی تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی، اتحادیه تعاونی های انبوه ساز تهران و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران فرآیند قانونی ساخت و ساز و پیش فروش واحدها را رعایت نکرده اند. ،  که با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ،  به پیش فروش ساختمان در قالب طرح ملی مسکن اقساطی از طریق  تبلیغات و ثبت نام از متقاضیان از طریق سایتی با عنوان  http://etot.co  اقدام کرده است.

    هرگونه فعالیت و ثبت نام در حوزه مسکن ، صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان مصوب 12 دی ماه سال 1389 و آیین نامه اجرایی آن مصوب هفتم خردادماه سال 1393 امکان پذیر خواهد بود، در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

    با توجه به رصد و بررسی های صورت گرفته ، مراجعات مردمی و گزارش های رسیده ، مشاهده شده  است که برخی تعاونی ها و اتحادیه های عمرانی ، با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی یا اعلام وابستگی به سایر نهادهای دولتی و حکومتی ،  واحدهای پروژه خود را از طریق تبلیغات در محل پروژه ، استفاده از تبلیغات سلبریتی ها( افراد مشهور )، سایت های فروش اینترنتی مانند سایت دیوار ، فضای مجازی و روزنامه های کثیرالانتشار پیش فروش می کنند.

    هرگونه اقدام در زمینه ساخت و ساز و پیش فروش واحدهای مسکونی مستلزم رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله: داشتن مجوز از وزارت راه و شهرسازی، رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان مصوب 12 دی ماه سال 1389 و آیین نامه اجرایی آن مصوب هفتم خردادماه سال 1393، دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی برای انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بر اساس ماده 21 قانون پیش فروش و ماده 19 آیین نامه اجرایی این قانون و رعایت تبصره ماده 4 قانون پیش فروش ساختمان که اجازه پیش فروش واحدهای یاد شده را  به حداقل 30 درصد پیشرفت در انجام سر جمع تعهدات منوط کرده  است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو