مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه مسکن متری بخریم؟+جزئیات

عصر ساختمان- مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: با خرید اوراق سلف موازی مسکن در بورس کالا، می‌توان مسکن متری خریداری کرد.

چگونه مسکن متری بخریم؟+جزئیات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، جواد فلاح درباره انتشار اوراق سلف موازی مسکن (خرید متری مسکن) افزود: از زمستان سال گذشته، "طرح فروش متری مسکن" در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و مورد توافق بورس کالا و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه یکی از راهکار‌های خانه دار شدن مردم، فروش متری زمین است گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، برخی افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند که با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند.

    فلاح درباره مزیت این طرح اضافه کرد: درپیش فروش مسکن مبلغ ملک در چند دوره واریز می‌شود، اما هیچ ضمانتی برای تحویل به موقع آن وجود ندارد، اما در خرید اوراق سلف مسکن، با مبلغ اندک هم می‌توان یک متر مربع خانه خریداری کرد و نیاز به پرداخت کامل پول واحد نیست ضمن اینکه، بورس کالا ضمانت تحویل به موقع واحد را می‌دهد و در زمان موعد بر اساس امید نامه مسکن را تحویل می‌دهد.

    وی گفت: با نظارت و تضامینی که در بازار سرمایه وجود دارد خریدار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری می‌کند و اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند باید خسارت پرداخت کند.

    فلاح افزود: قیمت هر اوراق سلف موازی، متناسب با ارزش حدودی واحد طبقه همکف که از همه بزرگتر و نقشه ضعیف دارد تعیین می‌شود و در زمان سر رسید اگر واحد بزرگتر و بهتری انتخاب شود باید مابه التفاوت آن را بپردازد.

    مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: اگر فرد تصمیم دارد که یک واحد کامل را خریداری کند می‌تواند اوراق بیشتری خریداری کند.

    فلاح با اشاره به اینکه ارزش اوراق سلف مسکن متناسب با قیمت مسکن رشد می‌کند افزود: افراد در زمانی که نیاز به پول دارند می‌تواند هر زمان، این اوراق را در بازار ثانویه بفروش برساند.

    وی بیان کرد: با در نظر گرفتن پروژه ساختمانی، تعدادی اوراق سلف موازی، متناسب با امید نامه پروژه منتشر می‌شود.

    فلاح ادامه داد: تا امروز یک پروژه در پردیس اعلام امادگی کرده است و سایر سازندگان نیز تمایل برای حضور در این طرح را دارند.

    وی با بیان اینکه برای انتشار این اوراق باید مقدمات آن فراهم شود گفت: برای اجرایی شدن طرح، بعد از تصویب در کمیته فقهی و تایید در بورس کالا، باید در کمیته تنظیم مقررات بورس مطرح شود.

    مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران افزود: انتشار اوراق سلف موازی منتظر تایید نهایی هیئت مدیره بورس است تا زیر ساخت‌های لازم ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار