مدیران خودروعصر اعتبار

آماده‌سازی فاز ۱۲ پردیس برای جابجایی مالکان شهرک زیتون سرخه‌حصار

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از الحاق ۲۲۷۴ هکتار زمین به شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: در حال آماده‌سازی فاز ۱۲ برای جابجایی مالکان شهرک زیتون سرخه‌حصار هستیم.

آماده‌سازی فاز ۱۲ پردیس برای جابجایی مالکان شهرک زیتون سرخه‌حصار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم؛ حبیب‌الله طاهرخانی  در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز مسکن اظهار کرد: در مجموعه شهرهای جدید موجود کشور 2274 هکتار زمین به شهرهای جدید الحاق شده است.

    وی ادامه داد: این مقدار زمین امکان اسکان 234 هزار نفر جمعیت با ساخت 70 هزار واحد مسکونی را دارد.

    وی با یادآوری این‌که در قالب بازنگری طرح جامع پردیس فاز 12 به این شهر الحاق شد، افزود: در فاز 11 این شهر نیز یک الحاق 35 هکتاری به محدوده داشتیم. در پروند نیز در شمال غربی الحاق 445 هکتاری زمین را داشته‌ایم.همچنین در فاز 3 شهر جدید سهند70 هکتار و در فاز 5 بالغ بر 361 هکتار به محدوده الحاق شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان این‌که این محدوده‌ها از ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید استفاده شده است، گفت: در فاز 12 پردیس مقداری از زمین‌ها برای آماده‌سازی در اختیار شرکت عمران است و بخش اصلی آن جایگزین اراضی زیتون است.

    طاهرخانی اضافه کرد: این اقدام بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شده به این جهت که شهرک زیتون در پارک ملی سرخه‌حصار واقع شده است. بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، شورای عالی مصوب کرد که فاز 12 به‌عنوان جایگزین زمین مالکان این شهرک مورد استفاده قرار گیرد که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

    وی یادآور شد: در حال آماده‌سازی فاز 12 برای این منظور هستیم.

    وی با بیان این‌که در شهر جدید صدرا 470 هکتار زمین در قالب بازنگری طرح جامع اضافه شده است، تصریح کرد: این الحاق امکان ساخت بیش از 13 هزار واحد مسکونی را فراهم خواهد کرد. همچنین در سایر شهرها نیز الحاق زمین انجام شده که در مجموع 2274 هکتار به محدوده اضافه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار