مدیران خودروعصر اعتبار

ناهماهنگی دستگاه‌های شهری در ساخت و سازهای شهری

عصر ساختمان- عضو کمیسیون شوراها‌ و‌امور داخلی‌کشور در‌مجلس با انتقاد از ناهماهنگی‌های شهرداری و شورای‌عالی شهرسازی‌ ومعماری در ساخت وسازها، گفت: تهیه نقشه‌های‌گسلی تهران ضرورت هماهنگی دستگاه ها را در ساخت و سازها بیش از پیش ضروری ساخته است.

ناهماهنگی دستگاه‌های شهری در ساخت و سازهای شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری《عصر ساختمان》به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت ،قاسم میرزایی در خصوص اقدامات ضروری دستگاه‌های متولی برای مقاوم‌سازی سازه‌های پایتخت پس از شناسایی و تهیه نقشه‌های گسلی پایتخت، گفت: شورای عالی معماری وشهرسازی چارچوب‌های مناسبی در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تدوین کرده اما مهم‌ترین اقدام هماهنگی بین شهرداری و مسئولان امر در وزارت راه و شهرسازی است.

    نماینده مردم دماوند وفیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی‌های فعلی بین شهرداری و شورای عالی معماری وشهرسازی در برخی موارد منجر به سست شدن مقررات و قوانین شده است، تصریح کرد: اقدامات شهرداری، شورای اسلامی شهر و شورای عالی معماری و شهرسازی به خصوص در بخش ضوابط ساختمانی باید منطبق با یکدیگر باشد، متاسفانه ناهماهنگی‌ها مشکلاتی را رقم می زند که کم و بیش امروز شاهد آن هستیم.

    وی افزود: اگرچه هماهنگی دستگاه‌های مختلف در اقدامات شهری به خصوص در حوزه ساخت وساز ضروری است اما راهکار نهایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از گسل‌های تهران انتقال پایتخت است تا این معضل به صورت ریشه‌ای حل شود.

    میرزایی نکو نقش مثبت سازمان مدیریت بحران را یادآور شد و گفت: سازمان مدیریت بحران بنا بر وظیفه خود موظف به انجام اقدماتی است تا زلزله را از حالت بحرانی دور سازد اما وجود برخی مشکلات موانعی را ایجاد کرده است به عنوان مثال سازمان مدیریت بحران موظف به ساماندهی و کنترل بحران زلزله است اما بودجه آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین می شود.

    وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها در لایحه حوادث غیرمترقبه سعی بر اصلاح اموری کرد که تامین اعتبار سازمان مدیریت بحران یکی از آنها بود، افزود: منابع باید در اختیار نهادی باشد که اقدامات اجرایی را انجام می‌دهد بنابراین یکی از اقدامات مهم پس از هماهنگی مدیران شهری و شورای عالی معماری و شهرسازی اصلاح شیوه تامین اعتبار سازمان مدیریت بحران است.

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، از پیگیری و بررسی بحران زلزله در مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با یادآوری تهیه نقشه‌ پهنه‌های گسلی پایتخت در کارگروهی تخصصی، گفت: احداث ساختمان‌های بلند روی پهنه گسل‌های شهر تهران نیز ممنوع و مقرر شده تا در طرح تفصیلی برای تعریف کاربری‌های مجاز به استقرار در پهنه گسلی، بازنگری انجام شود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو