مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد؛

آمادگی برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار مسکن در سال

عصر ساختمان- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسکونی در سال در قالب طرح اقدام ملی و طرح‌های جدید در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی آمادگی داریم.

آمادگی برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار مسکن در سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حق شناس افزود: در طرح اقدام ملی مقرر شد دولت 400 هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن 138 هزار واحد تعیین شد و تاکنون برای 73 هزار واحد، زمین از سازمان ملی زمین و مسکن گرفتیم.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیانی که ثبت نام کردند و پرونده آن‌ها پایش شده است، حدود 53 هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

    حق شناس تصریح کرد: 43 هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و در قالب گروه ساز، بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت 29 هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 6 درصد است.

    وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: آنچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما آمادگی داریم تا بر اساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم.

    وی درباره قیمت پایه ساخت مسکن طرح اقدام ملیهم گفت: روش محاسبه مسکن طرح اقدام ملی دو شیوه است اول 2 میلیون 700 هزار تومان که قیمت پایه است و دولت اعلام کرد که مبنای تعدیل سازمان برنامه و بودجه از 3 ماه دوم سال 1400 تا پایان اجرای طرح به آن تعلق می‌گیرد و شیوه دوم بر اساس توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی است تا با هزینه کمتری برای متقاضی محاسبه شود به این صورت که قیمت تمام شده خرید مصالح و قراردادهای اجرای طرح را مبنا قرار بدهیم و از سود آن بگذریم.

    حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار