مدیران خودروعصر اعتبار

مراسم معارفه رئیس بنیاد مسکن برگزار شد

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن بر عهده بنیاد مسکن است

عصر ساختمان- مراسم معارفه اکبر نیکزاد رئیس جدید بنیاد مسکن امروز برگزار شد؛ او در این مراسم با بیان اینکه نیمی از خانه‌های روستایی نوسازی و بهسازی شده است گفت: در راستای برنامه دولت مبنی بر احداث یک میلیون واحد مسکونی ساخت ۴۰۰ هزار خانه برعهده بنیاد مسکن خواهد بود.

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن بر عهده بنیاد مسکن است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، امروز مراسم معارفه اکبر نیکزاد رئیس جدید بنیاد مسکن با حضور رئیس و اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حضور خبرنگاران برگزار شد.

    اکبر نیکزاد در این مراسم اظهار کرد: بنیاد مسکن در راستای تعهد دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال علاوه بر ساخت 200 هزار خانه در روستاها 200 هزار مسکن نیز در شهرهای زیر 100 هزار نفر احداث می‌کند.

    وی با اشاره به تشکیل بنیاد مسکن با فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در 21 فروردین سال 1358 خاطرنشان کرد: من بعد از دانشگاه توفیق پیدا کردم دربنیادمسکن حضور پیدا کنم. بنیاد مسکن با حداقل امکانات در دوران جنگ خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کرد که در صدد هستیم این خاطرات را در قالب یک کتاب گردآوری کنیم تا بماند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد بار بزرگی را از دوش دولت برداشته است گفت: اگر بنیاد مسکن نبود نظام جمهوری اسلامی و دولت خواه باید مجموعه بزرگی را با امکانات و تجهیزات کامل ایجاد می کردند تا هر زمان حادثه‌ای رخ داد وارد عمل شود. بنیاد مسکن این بار را از دوش دولت برداشته و در جاهای مختلف به راهسازی و مسکن‌سازی می پردازد و همیشه آماده خدمت است.

    نیکزاد تاکید کرد: در بعضی بازسازی‌ها در دنیا رکورددار هستیم. وقتی پس از نوسازی یک واحد که دچار حادثه شده لبخند را به خانواده‌ها هدیه می کنیم خستگی از تنمان بیرون می‌رود. کار در بنیاد مسکن عشق و علاقه میخواهد.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در سال های گذشته سالیانه حدود 200 هزار خانه روستایی را نوسازی و بازسازی کرده است گفت: در حال حاضر به حدود نصف روستاها نوسازی شده است اگر این اقدام انجام نمی شد در زلزله‌ها دچار مشکل می‌شدیم.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به تعهد رئیس جمهور مبنی بر ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: وزیر راه و شهرسازی به یادگار هشت سال دفاع مقدس است نظرش این بود که ما در قالب این برنامه علاوه بر 200 هزار مسکن روستایی 200 هزار مسکن در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر بسازیم.

    در این مراسم همچنین حجت الاسلام روحانی‌نژاد نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن اظهار کرد:  بعد از رحلت مهندس تابش حدود 20 نفر از سویی مسئولان برای ریاست بنیاد مسکن پیشنهاد شدند که همگی شیفتگان خدمت بودند ولی ما یک قید داشتیم و آن اینکه ریاست بنیاد از درون مجموعه انتخاب شود که خوشبختانه به اتفاق آرا مهندس اکبر نیکزاد انتخاب شد.

    روحانی‌نژاد، سه شرط را برای خدمت در بنیاد مسکن لازم دانست و گفت: کسی که در بنیاد مسئولیت می‌گیرد اولاً باید ولایی باشد و در مقابل ولایت از خود استدلال نداشته باشد. شرط دوم پاکدستی و شرط سوم جهادی عمل کردن است یعنی خستگی ناپذیر باشد و شبانه روز تلاش کند.

    بنابراین گزارش، نحوه انتخاب رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این صورت بود که پنج نفر شامل رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، شاملو معاون بنیاد مسکن، اکبر نیکزاد مدیرعامل شرکت عمران اکباتان وابسته به بنیاد مسکن و سعیدی‌کیا به عنوان اعضای شورای مرکزی و حجت الاسلام روحانی نژاد به عنوان رئیس شورای مرکزی، اکبر نیکزاد را به عنوان رئیس جدید بنیاد مسکن انتخاب کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار