مدیران خودروعصر اعتبار

دولت رییسی مستاجران را صاحبخانه می کند

عصر ساختمان- دولت ابراهیم رئیسی در طرح جدید خود به دنبال ساخت مسکن با زمین رایگان است.

دولت رییسی مستاجران را صاحبخانه می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از گسترش نیوز، دولت ابراهیم رئیسی با اتکا به آمارهای مربوط به خانه‌های خالی قصد دارد که طرح‌های مالیاتی مثل مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کند. با این حال از سوی دیگر در همین دولت مسئولان معتقد به کمبود مسکن هم هستند.

    درحالی که هنوز با وجود فعالیت دو دولت پرونده مسکن مهر بسته نشده و در طرح مسکن ملی نیز دولت سابق در تخصیص زمین مشکل داشت اما دولت جدید در طرح جدید خود به دنبال ساخت مسکن با زمین رایگان است.

    محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفته است: به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت‌نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سه کار اساسی در اولویت این وزارتخانه برای تولید مسکن است افزود: تامین مسکن اولویت اول است که کار با جدیت آغاز شده و ظرف 13 روزی که از فعالیت وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد با تلاش‌های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت‌وساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریبا زمین آماده است که برخی از این زمین‌ها در داخل محدوده شهری و برخی خارج از محدوده است.

    رستم قاسمی،  وزیر راه و شهرسازی نیز از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تامین زمین رایگان‌ برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از تعیین ساز و کارهای لازم عملیاتی خواهد شد.این در حالی است که در پروژه مسکن ملی بارها اعلام شده، مشکل کمبود زمین وجود دارد.

    به تازگی نیز معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد که برای 10 هزار و 250 متقاضی مسکن ملی نمی‌توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم چرا که که به‌عنوان مثال برای 6000 نفر زمین قطعی نشده که آنرا تحویل بدهیم.

    همچنین به گفته او قیمت پایه مسکن ملی 78 درصد افزایش داشته و پروژه‌های طرح ملی مسکن تنها 6٫3 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار