مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات سازندگان برای طرح جهش تولید مسکن ۳۰۰ میلیون تومان است

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: بانک مرکزی با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به سازندگان، بازار مسکن را به سمت رونق هدایت خواهد کرد.

تسهیلات سازندگان برای طرح جهش تولید مسکن ۳۰۰ میلیون تومان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاور املاک کشوری با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن با مشکلات بسیار زیادی رو به رو است که بخش عمده ای از این مشکلات به دلیل عدم عرضه و تقاضای مسکن ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر بازار مسکن به دلیل آنکه بانک ها در ماه های گذشته تسهیلات را به موقع به متقاضیان و سازندگان ارائه نکرده اند، با معضلات زیادی رو به رو شده اند.

    او با بیان  اینکه بانک ها باید همکاری لازم را در حوزه پرداخت تسهیلات به سازندگان داشته باشند، گفت: در قانون جهش تولید مسکن اعلام شده که بانک‌ها باید برای پرداخت تسهیلات و همچنین در اختیار گذاشتن اراضی خود اقدامات لازم را انجام دهند، اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی که در سال‌های گذشته به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ایجاد کرده بودند، بی اعتمادی بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد.

    رونق به بازار مسکن بر می گردد
    این مقام مسئول ادامه داد: بارها گفته شده که اگر بخواهید بازار مسکن را به سمت آرامش هدایت کنید، باید بانک‌ها از این بخش خارج شوند چراکه نرخ سودی که بانک‌ها از حوزه مسکن دریافت می‌کردند، بسیار زمینه ساز افزایش نجومی قیمت‌ها در این بخش شده بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن خود نقش بسیار موثری در حوزه قیمتی مسکن دارد، افزود: بانک‌ها برای اجرای این طرح باید 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که به هر سازنده‌ای تقریبا 300 میلیون تومان می رسد، اما به نظر می‌رسد با توجه به تجاربی که از سال‌های گذشته در حوزه بانک‌ها شاهد بودیم، باید دستگاه‌های نظارتی در این بخش نظارت‌های کافی برای پرداخت به موقع تسهیلات داشته باشد.

    خسروی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک‌ها پسر بد اقتصادی کشور در حوزه پرداخت تسهیلات مسکنی هستند، افزود: باید در این بخش همکاری بانک‌ها در اجرای طرح جهش تولید مسکن بسیار بیشتر شود، چرا که بدون پرداخت امکان اجرای پروژه‌ها وجود ندارد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه قیمت مسکن در ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته است، گفت: قیمت مسکن به قدری افزایش یافته که دیگر مردم قدرت خرید مسکن را ندارند و ما امیدوار هستیم با اجرای طرح جهش تولید مسکن هم قیمت مسکن کاهش یابد هم بازار به سمت رونق هدایت شود.

    او یادآور شد: عامل اصلی گرانی مسکن گزارش‌های بانک مرکزی از بازار مسکن است چرا که خردادماه امسال طی گزارشی اعلام کرد که قیمت مسکن 42 درصد افزایش یافته است، این در حالی بود که در ماه مورد اشاره قیمت مسکن 10 تا 15 درصد افزایش یافته بود.

    خسروی ادامه داد: چرا بانک مرکزی این کار را کرد، به این دلیل که بانک‌ها در حال ورشکسته شدن بودند و پشتوانه بانک‌ها نیز املاک و مستغلات آنان است که با این کار بانک مرکزی، تراز آن‌ها مثبت شد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک مچنین حامل‌های انرژی، بورس، ارز و طلا را از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار و قیمت مسکن اعلام و اظهار کرد: پشتوانه بانک‌ها ساختمان‌هایی است که در اختیار دارند و وقتی قیمت مسکن افزایش یافت آن‌ها از ورشکستگی نجات یافتند.

    او در پایان با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید مسکن خود نقش بسیار موثری برای بهبود این بازار دارد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در آینده نزدیک ما شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار