مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط ویژه ۱۰ تا ۱۵ درصد از مساحت کشور از نظر فرونشست

عصر ساختمان- مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از مساحت کشور نسبت به دیگر بخش ها، شرایط ویژه تری از نظر میزان فرونشست دارند که نیاز است برای پایداری و به‌سازی تأسیسات برق در این نقاط، اقدامات لازم اجرایی شود.

شرایط ویژه ۱۰ تا ۱۵ درصد از مساحت کشور از نظر فرونشست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، امین کاوه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فرونشست زمین موضوعی است که نیاز به تمرکز ویژه داشته و با توجه به غیرقابل بازگشت بودن این پدیده، لازم است اقدامات شناسایی، طراحی و اجرا در دستور کار کارفرمایان صنعت برق قرار گیرد.

    وی افزود: در حال حاضر به دلیل برداشت‌های بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در بسیاری از مناطق کشور، فرونشست زمین در حال وقوع است که خطری جدی برای صنعت برق محسوب می‌شود.

    این فعال صنعت برق تصریح کرد: در چنین شرایطی با توجه به گستردگی جغرافیایی محدوده‌های فرونشست، تدوین راهکارهای ویژه در خصوص سازه‌ها و تاسیسات صنعت برق در راستای به حداقل رساندن آسیب‌ها در دستور کار قرار دارد.

    کاوه با بیان اینکه اکنون و به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیر زمینی خطر فرونشست در بیشتر مناطق کشور وجود دارد، ادامه داد: فرونشست‌ها علاوه بر درگیر کردن بخش‌هایی از جامعه، خطر بزرگی نیز برای تجهیزات برق مانند دکل‌های فشار قوی و خطوط انتقال و پست‌های برق است زیرا ممکن است در فاصله نزدیک این تجهیزات رخ داده و سبب سقوط آنها شود.

    وی با بیان اینکه وقوع فرونشست در کنار تجهیزات برق یا نیروگاه‌ها می‌تواند در روند تولید، انتقال و توزیع برق اختلال جدی به همراه داشته باشد، گفت: اگرچه چالش فرونشست زمین جدی است اما می توان با پیش بینی به موقع و اجرای برنامه های هوشمندانه از قبیل به سازی تأسیسات از کنار این خطر جدی به سلامت عبور کرد.

    مدیرعامل شرکت آساکو از تلاش مشترک با دانشگاه اصفهان برای تدوین طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست خبر داد و افزود: اجرای این طرح به افزایش مقاومت تجهیزات برق در مقابل حوادث طبیعی منجر خواهد شد.

    کاوه با اشاره به اهمیت توجه ویژه مدیران و کارشناسان صنعت برق به موضوع فرونشست زمین، اظهار کرد: درصورت انجام اقدامات به موقع و پیش‌بینی‌های فنی مورد نیاز می‌توان نسبت به تامین برق پایدار در کشور و صادرات بدون چالش برق امیدوار بود.

    وی خاطرنشان کرد: با بررسی نقشه‌های زمین شناسی که با تمرکز به فرونشست زمین در کشور از سوی سازمان نقشه برداری تهیه شده، 10 تا 15 درصد از مساحت کشور نسبت به دیگر بخش ها، شرایط ویژه تری از نظر میزان فرونشست دارند که نیاز است برای پایداری و به‌سازی تأسیسات برق در این نقاط، اقدامات لازم اجرایی شود تا موضوع فرونشست و اثرات آن بر تأسیسات برقی، به نقطه بحران نرسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار