مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی انجمن نوردکاران برای تامین مقاطع فولادی یک میلیون مسکن در سال

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن نوردکاران فولادی در نامه‌ای خطاب به مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مقاطع فولادی مورد نیاز طرح یک میلیون مسکن در سال اعلام آمادگی کرد.

آمادگی انجمن نوردکاران برای تامین مقاطع فولادی یک میلیون مسکن در سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید علی محمد ابویی در نامه‌ای خطاب به سیف‌الله امیری- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، برای تامین فولاد طرح یک میلیون دستگاه مسکن در سال اعلام آمادگی کرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی اعلام کرده است: ما برنامه‌های اجرایی را درخصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن تهیه کرده‌ایم که در شرف نهایی شدن است و در اولین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محترم جمهوری با شرکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این حوزه تشکیل می‌شود این برنامه به جمع بندی و تصویب نهایی می‌رسد. جلسه مربوطه در شهریور ماه سال جاری برگزار شد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌های اجرایی در رابطه با قانون جهش تولید و تامین مسکن و هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد تهیه شده ‌است.

    در متن نامه نایب رئیس انجمن نوردکاران فولادکاران آمده است:

    “ عطـف بـه جلسـه 28 مهر 1400 نماینـده ایـن انـجـمـن بـا جنابعالی در رابطه با طـرح ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت محتـرم و تامین انـواع مقاطع فولادی (میلگرد، نبشـی، ناودانی، تیرآهن و ...) به استحضار می‌رساند:

    با عنایت به ظرفیت 32 میلیون تنی نصب شـده انـواع مقاطع طویـل فـولادی و تولید 12 میلیون طی سال 1399 و استفاده حـدودا 30 درصدی از ظرفیت نصب شده فعلی و وجود مازاد شمش در کشور که بـه صـورت خام در حال صادرات به کشورهای همسایه است، در راستای همراهی با دولت محتـرم و ایجاد اشتغال و تامین مسکن، اعضاء ایـن انـجـمـن با کمـال مـسـرت، آمادگی خود را جهت تولیـد مکفی و کیفی اقـلام مـورد نیـاز این طرح مشروط به تامین مواداولیه و توافق تولیدکنندگان و خریداران، اعلام می‌دارد. ”

    همچنین منصور یزدی‌زاده در نشست خبری روز گذشته (سه‌شنبه) خود در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس)، با بیان اینکه‌ظرفیت تولید فولاد ما به 40 میلیون تن رسیده است، اعلام کرد: مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم؛ تنها بایستی اتاق فکری با حضور تولیدکنندگان شکل گیرد که در آن  دغدغه تولیدکنندگان فولاد و سایر صنایع مرتبط با مسکن مطرح و موانع و اقدامات لازم برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکونی بررسی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار