مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پاسخ داد

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تا کنون ۳۵۰ هزار نفر برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران ثبت نام کرده‌اند گفت: متقاضیان ساکن تهران صرفا می‌توانند شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم را انتخاب کنند و اگر در انتخاب شهر اشتباه کرده‌اند می‌توانند آن را اصلاح کنند یا انصراف بدهند و مجددا نام‌نویسی کنند.

برای تغییر شهر طرح نهضت ملی مسکن چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تا روز 15 آذرماه ادامه دارد. تا کنون 350 هزار نفر در استان تهران ثبت نام کرده‌اند و روند پالایش متقاضیان آغاز شده است. افراد ساکن در تهران می توانند صرفا برای شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط کریم تقاضا بدهند. کسانی که شهر خود را اشتباه انتخاب کرده‌اند نسبت به اصلاح آن اقدام کنند یا اگر این امکان وجود نداشت انصراف بدهند و دوباره ثبت نام کنند.

    وی افزود: برای سال اول 155 هزار و 555 واحد نهضت ملی مسکن برای استان تهران در نظر گرفته شده که تا چهار سال آینده، سالیانه حدود همین تعداد واحد تعریف می‌شود.

    آورده دهکهای اول تا سوم 20 میلیون، سایر دهکها 40 میلیون تومان

    محبت‌خواه درباره آورده متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: برای دهکهای اول تا سوم 20 میلیون تومان آورده تعیین شده است. سایر دهکها 40 میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. قیمت واحدها نیز بر اساس متراژ یا تعداد طبقات، متغیر است. سقف تسهیلات برای پنج شهر پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم 300 میلیون تومان است. البته اگر کسی در شهر تهران زمین داشته و قصد ساخت داشته باشد و همچنین از شروط پنجگانه نهضت ملی مسکن برخوردار باشد می‌تواند به ازای هر واحد 450 میلیون تومان دریافت کند.

    سازندگان در تحویل واحدها تاخیر داشته باشند جریمه می‌شوند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، نرخ قراردادهای نهضت ملی مسکن با سازندگان را بر اساس فهرست بهای سالیانه دانست و گفت: به طور مثال در سال جاری بر اساس فهرست بهای 1400 با سازندگان قرارداد امضا می‌کنیم که هرچقدر طول بکشد نه تنها مشمول افزایش قیمت نخواهد شد بلکه اگر سازندگان در تحویل واحدها تاخیر داشته باشند مشمول جریمه می‌شوند. به طور کلی بر اساس تعداد طبقات، قراردادها بر اساس مدت زمان 12 تا 24 ماه منعقد می‌شود.

    محبت‌خواه تاکید کرد: از تمام انبوه سازان، سازندگان و کسانی که گرید کار دارند برای اجرای واحدهای جهش تولید و تامین مسکن دعوت به همکاری می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است گفت: آقایان مجرد بالای 18 سال مجاز به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هستند اما زمان تحویل باید حتما متاهل باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار