مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کانون انبوه‌سازان:

ساخت یک میلیون واحد از طرح نهضت ملی مسکن توسط انبوه‌سازان

عصر ساختمان- همزمان با برگزاری جلسه مشترک انبوه‌سازان سراسر کشور با وزیر راه و شهرسازی، عضو این کانون از تفاهم با وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در طرح عظیم نهضت ملی مسکن خبر داد که منجر به ساخت یک میلیون واحد نهضت ملی توسط انبوه‌سازان خواهد شد.

ساخت یک میلیون واحد از طرح نهضت ملی مسکن توسط انبوه‌سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن با 6 استراتژی افزایش تولید مسکن، افزایش آبادانی و ساخت‌و ساز در بافت‌های فرسوده شهری، کمک به خانه دار شدن دهک‌های یک تا سوم، خانه دار شدن دهک‌های متوسط، ساخت مسکن روستایی و شروع اجرای طرح اجاره داری حرفه‌ای از سوی دولت سیزدهم وارد مرحله عملیاتی شده است.

    در همین راستا «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در جلسه با انبوه سازان سراسر کشور و با اعلام اینکه خانه‌های این طرح توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود اعلام کرد که دولت از سرمایه گذارانی که قصد ورود به ساخت و ساز داشته باشند حمایت خواهد کرد.

    بزرگترین حمایت دولت از بخش خصوصی تامین زمین رایگان و در اختیار گذاشتن آن به بخش خصوصی و مکلف کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات ساخت است.

    پیش‌تر مدیرعامل بخش مسکن نیز از انبوه‌سازان خواسته بود که با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن و همزمان افزایش تسهیلات ساخت‌و ساز با استفاده از وام 450 میلیونی، عقب ماندگی در بخش ساخت مسکن را جبران کنند.

    «سیدمحمد مرتضوی» از اعضای هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره نتیجه جلسه مشترک انبوه سازان با وزیر راه و شهرسازی، افزود: جلسه خوبی که هفته گذشته با مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد منجر به یکسری تفاهمات و فصول مشترک بین دولت و بخش خصوصی شد که نقطه عطف آن حضور و مشارکت انبوه سازان در این پروژه ملی بود.

    عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: قرار است در مدت 10 روز از طریق کانون سراسری انبوه سازان، طرحی را ارایه دهیم که به همه موضوعاتی که در ساخت این پروژه دخیل است، توجه شود.

    وی با بیان اینکه درحال بررسی الگوهای مختلف همکاری از قبیل مشارکت در احداث واحدها و یا حرکت به سمت اجرای مسکن خودمالکی هستیم، افزود: می‌توانیم زمین در اختیار طرح بگذاریم و تسهیلات از طرف دولت دریافت کنیم یا اینکه با قیمت مشخص و قطعی با در نظر گرفتن تعدیل‌ها، خانه سازی را با دریافت زمین از دولت شروع کنیم.

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ این فعال بخش مسکن گفت: بر اساس گفت‌و گو با مسئولان مربوطه این موضوع مطرح است که از الگوی ساخت در گذشته که ساخت خانه با مساحت75 متری برای تهران، کلانشهرها و وسایر شهرهای بزرگ است فاصله بگیریم و با هدف جبران وضعیت اقتصادی الگوی ساخت و ساز را تغییر دهیم.

    مرتضوی گفت: مجموعه انبوه سازان در استان‌های مختلف، پیش بینی می کنند که بتوانند حداقل یک میلیون واحد مسکونی از طرح را در طول این دوره  برعهده بگیرند،  انبوه سازان از این استعداد و سرمایه برخوردار هستند و می‌توانند به شکل مناسبی کار ساخت مسکن را در کشور را به جلو ببرند.

    وی به مشارکت انبوه سازان در ساخت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تجربیات خوبی از واگذاری کار در این پروژه عظیم داریم و توانستیم در مسکن مهر طرح‌های کیفی خوبی را به سرانجام برسانیم و با قیمت مناسب در اختیار خریدار قرار دهیم. سعی داریم در کنار دولت در اجرای نهضت ملی مسکن نقش آفرینی داشته باشیم و ظرفیت و توان خود را به کار گیریم تا در یک حرکت عظیم اجتماعی به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی عمل کنیم.

     پایان آبان ماه امسال 165 هزار واحد نهضت ملی با آماده‌سازی زمین ساخت، آماده کلنگ‌زنی شد که وعده افزایش این رقم به صورت هفتگی با آماده شدن طرح‌های ساخت و تامین زمین‌های جدید داده شد.

    اکنون 207 هزار واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است و در مجموع بیش از 750 هزار واحد که بخشی به مشارکت بنیاد مسکن مربوط می‌شود در مراحل مختلف ساخت یا آماده شروع پروژه است.

    در تهران برای ساخت واحدها تا 450 میلیون تومان تسهیلات به خودمالکان پرداخت می‌شود و این رقم در روستاها 250 میلیون تومان است.

    کارمزد تسهیلات ساخت مسکن در واحدهای روستایی و شهری کوچک پنج درصد است.

    از روز 28 مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شده است که تا 15 آذرماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار