مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در منطقه مرکزی تهران

عصر ساختمان- منطقه ۶ تهران واقع در محدوده مرکزی شهر را می‌توان به عنوان یکی از کانون‌‌های اصلی عرضه آپارتمان‌‌های قدیمی و بدون امکانات برای فروش در مقطع زمانی فعلی معرفی کرد.

قیمت مسکن در منطقه مرکزی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، منطقه  6بیش و پیش از اینکه به عنوان یک منطقه مسکونی در تهران شناخته شود، با کارکرد غالب اداری و تجاری معرفی شده است اما در عین حال محورهای مهمی در این خیابان با غلبه بافت مسکونی یا مختلط وجود دارد که متقاضیانی به ویژه از جنس شاغلان در این منطقه تمایل به سکونت در آنها دارند. هر چند منطقه 6 به دلیل اینکه در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا قرار دارد و تردد با خودرو در آن مشمول پرداخت عوارض است و همین موضوع دافعه سکونت در این منطقه را افزایش می‌دهد اما در عین حال خانه‌های مسکونی در بخش‌هایی از این منطقه که همجوار منطقه 2 قرار دارد، در زمره واحدهای نسبتا گران‌‌قیمت شهر تهران دسته‌بندی می‌شود.

    شاخص‌‌ترین خیابان مسکونی منطقه 6 تهران امیرآباد یا همان «کارگر شمالی» است که می‌توان آن را ارزشمندترین قسمت بازار مسکن این منطقه نیز به شمار آورد. در حالی که میانگین قیمت مسکن در منطقه 6در ماه گذشته حدود 44 میلیون تومان بوده است، در این خیابان خانه‌های نوساز با قیمت 70 میلیون تومان یا قدری کمتر و بیشتر بر اساس موقعیت و امکانات ملک، فایل شده‌‌اند.

    در عین حال قیمت مسکن در خیابان‌‌های واقع در دل محدوده اصلی طرح زوج و فرد به مراتب پایین‌‌تر است. به عنوان مثال در خیابان سنایی قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز موجود در بازار مسکن اغلب حول و حوش 50 میلیون تومان است و به 60 میلیون تومان نمی‌‌رسد.

    با این حال مهم‌ترین ویژگی حال حاضر بازار مسکن منطقه6 این است که این منطقه به کانون عرضه آپارتمان‌‌های قدیمی و بدون امکانات اما عموما بزرگ‌‌متراژ تبدیل شده است. به این ترتیب متقاضیان خرید خانه‌های بزرگ که حاضر به انجام هزینه برای بازسازی هستند، گزینه‌های متعددی در منطقه 6 دارند که می‌توانند برای بازدید آنها اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار