مدیران خودروعصر اعتبار

تشریح جزئیات برنامه مدیریت بحران برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت

عصر ساختمان- مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه‌های این سازمان برای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران را تشریح کرد.

تشریح جزئیات برنامه مدیریت بحران برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محسن نادی با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان جانشین وزیرکشور در «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران» اظهارکرد: این حکم می‌تواند سرعت اقدامات و قدرت هماهنگی را در میان دستگاه ها و سازمان های مختلف مرتبط با حوزه مدیریت بحران در شهر تهران افزایش دهد.

    وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ایمنی ساختمان‌های این شهر است، گفت: امیدوارم که با حکم صادره از سوی وزیر کشور بتوان این برنامه‌ها را زودتر پیش برد.

    نادی درباره جزئیات برنامه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای ایمنی ساختمان‌های تهران گفت: قطعا سازمان پیگیری‌هایی در مورد وضعیت ساختمان‌های شهر تهران و ایمنی آنها خواهد داشت و مدیریت شهری نیز در این خصوص طرح ها و مصوباتی را ارائه خواهد کرد تا بتوان ایمنی ساختمان ها در تهران و به خصوص ساختمان های بلندمرتبه و نیز ساختمان های قدیمی و اماکن تجمعی تامین شود. البته یکسری اقدامات نیز انجام شده است.

    مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: برنامه های سازمان بر سه محور است، یک محور در مورد ساختمان های پرتردد و تجاری است، مانند پاساژها و ... که ایمن سازی این ساختمان ها در اولویت قرار دارد. این ساختمان ها باید به طور کامل شناسایی شود و برنامه ریزی برای ایمن سازی آنها و رفع نواقص و مشکلات ایمنی انجام شود.

    وی ادامه داد: محور دیگر درمورد ساختمان هایی است که می تواند تحت عملیات بهسازی لرزه‌ای قرار بگیرد، با این دست اقدامات می‌توان تا حد زیادی ایمنی این ساختمان‌ها را انجام داد.

    نادی درباره سومین محور نیز گفت: بافت فرسوده، محور مهم دیگری است که نوسازی آن باید در دستور کار قرار گرفته و اجرا شود.

    مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه مگر شناسایی ساختمان‌های ناایمن از سوی آتش نشانی انجام نشده است که لازم است دوباره این ساختمان ها شناسایی شوند، گفت: آنچه از سوی آتش نشانی انجام شده و اقدام بسیار مهمی بود، شناسایی وضعیت ایمنی ساختمان ها از نظر اطفای حریق بود و عمدتا بر این محور تمرکز داشت، اما تمرکز ما بر ایمنی سازه‌ای ساختمان هاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: اولویت ما کاهش ریسک سازه‌ها در هنگام حوادث و بحران‌هایی مانند زلزله است در همین راستا نیز بهسازی لرزه‌ای، مقاوم سازی و نوسازی در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی