مدیران خودروعصر اعتبار

خانه در مناطق ارزان، ارزان‌تر شد

عصر ساختمان- بازار مسکن در چهار منطقه از شهر تهران که پایین‌ترین متوسط قیمت را به خود اختصاص می‌دهند با افت ۴ تا ۶ درصدی قیمت مواجه شد.

خانه در مناطق ارزان، ارزان‌تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آبان ماه امسال مناطق 16 تا 19 با افت قیمت به میزان چهار تا شش درصد در مقایسه با مهرماه مواجه شدند و متوسط قیمت در منطقه 20 نسبت به اولین ماه پاییز 4.4 درصد بالا رفت. البته به دلیل پایین بودن تعداد معاملات در مناطق مذکور، نوسانات ماهیانه شاخص قابل توجهی برای بررسی وضعیت آن محسوب نمی‌شود اما به طور کلی بازار مسکن در جنوب شهر تهران در رکود و ثبات قیمتی به سر می‌برد.

    تحولات بازار ملک در مناطق جنوبی تهران و محله‌های هدف اقشار متوسط و پایین، به نوعی نمایانگر تغییرات وضعیت در بخش مصرفی بازار است. در واقع رشد توان تقاضای واقعی اولین نشانه‌های خود را به شکل افزایش معاملات و رشد قیمت در مناطق جنوبی پایتخت نشان می‌دهد که از هشت ماه گذشته تا کنون تغییر معناداری در این مناطق ایجاد نشده است.

    گذشته از نوسانات ماهیانه قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران که منجر به تغییر رتبه و سهم این مناطق به لحاظ قیمت و تعداد معاملات می‌شود، پنج منطقه شهر تهران شامل مناطق 16 تا 20 از نظر قیمتی تقریبا در یک سطح قرار دارند و معمولا منطقه 18 رتبه پایین‌ترین متوسط قیمت را در بین مناطق 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص می‌دهد. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه 18 در آبان ماه امسال 14.5 میلیون تومان بوده که در مقایسه با مهرماه 4 درصد کاهش یافته است.

    رصد تغییرات قیمتی مسکن از مهرماه تا آبان ماه در مناطق 16 تا 20 شهر تهران حاکی از آن است که نرخها در منطقه 16 بالغ بر 6.1 درصد کاهش یافته و از متوسط 17.7 میلیون تومان در هر متر مربع به 16.6 میلیون تومان رسیده است. در منطقه 17 میانگین قیمت از متری 16.8 میلیون تومان به 16.2 میلیون تومان رسیده که کاهش 3.6 درصدی را نشان می‌دهد. متوسط نرخ هر متر خانه در منطقه 18 بالغ بر 4 درصد کاهش پیدا کرد و از 15.1 میلیون تومان به 14.5 میلیون تومان رسید. در منطقه 19 نیز میانگین قیمت در مهرماه 18.2 میلیون تومان بود که در  آبان ماه به 17.3 میلیون تومان رسید و افت 5 درصد را نشان داد. در منطقه 20 اما شاهد افزایش 4.4 درصد قیمت بودیم که متوسط نرخ هر متر خانه از 15.8 میلیون تومان در مهرماه به 16.5 میلیون تومان در آبان ماه رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار