مدیران خودروعصر اعتبار

در طرح نهضت ملی مسکن

تهرانی‌ها فقط این پنج شهر را انتخاب کنند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد که متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران صرفا مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و اگر شهر خود را اشتباه انتخاب کرده‌اند آن را اصلاح کنند یا درخواست خود را حذف و مجددا نام‌نویسی کنند.

تهرانی‌ها فقط این پنج شهر را انتخاب کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در مرحله اول ثبت نام طرح جهش  تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) امکان مشاهده بسیاری از شهرها برای ساکنان مراکز استان‌ها وجود دارد و در صورت انتخاب هریک از شهرهای غیرمرتبط نیز سامانه با خطا مواجه نمی‌شود. اما اگر متقاضیان بجز شهرهای مجاز، شهر دیگری را انتخاب کنند درخواست آنها در مرحله پایش و بررسی حذف خواهد شد.

    البته شنیده‌ها حاکی از آن است که برای ساکنان شهر تهران درخواست شده تا بجز پنج شهر مجاز پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم، امکان ثبت نام در برخی از شهرهای شرق تهران نیز فراهم شود که هنوز این موضوع محقق نشده و ممکن است اصلا محقق نشود.

    بر این اساس خلیل محبت‌خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ به ایسنا اعلام کرد که افراد ساکن در تهران می‌توانند صرفا برای شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط کریم تقاضا بدهند. کسانی که شهر خود را اشتباه انتخاب کرده‌اند نسبت به اصلاح آن اقدام کنند یا اگر این امکان وجود نداشت انصراف بدهند و دوباره ثبت نام کنند.

    آورده دهک‌های اول تا سوم 20 میلیون، سایر دهکها 40 میلیون تومان

    طبق اعلام وزارت راه و  شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای دهکهای اول تا سوم 20 میلیون تومان آورده تعیین شده است. سایر دهکها 40 میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. قیمت واحدها نیز بر اساس متراژ یا تعداد طبقات، متغیر است.

    در حال حاضر سقف تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تهران 450 میلیون تومان و برای پنج شهر مذکور 300 میلیون تومان است که پیشنهاد شده به شهرهای اطراف  تهران نیز وام به 450 میلیون تومان افزایش پیدا کند. تسهیلات برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت 400 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان، سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان و برای مسکن روستایی 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

    اگر کسی در شهر تهران زمین داشته و قصد ساخت داشته باشد و همچنین از شروط پنج‌گانه نهضت ملی مسکن برخوردار باشد می‌تواند به ازای هر واحد 450 میلیون تومان دریافت کند.

    بنابراین گزارش، از روز 28 مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شده که تا 15 دی‌ماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود. قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای 18 سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای 35 سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار