مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش سود تسهیلات ساخت مسکن در صورت استفاده از فناوری‌های نوین

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره بانک مسکن از کاهش مشروط یک درصدی سود تسهیلات ساخت مسکن در صورت استفاده سازندگان از فناوری‌های نوین خبر داد.

کاهش سود تسهیلات ساخت مسکن در صورت استفاده از فناوری‌های نوین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدحسن علمداری با یادآوری این‌که در قانون جهش تولید مسکن، نظام تشویقی برای انبوه‌سازانی که از فناوری نوین صنعتی سازی استفاده می‌کنند پیش بینی نشده است، اظهار کرد: این در حالی است که بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات برای این سازندگان، اولویت‌هایی قائل شده است.

    وی با اشاره به وام ساخت خودمالکی افزود:‌ در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) پیش بینی شده تا خود مالکان بتوانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

    وی ادامه داد: شرایط استفاده از تسهیلات خود مالکی، با زمین‌های دولتی یکسان است و تنها فرق آن این است که خود مالکی فقط یک واحد را می‌تواند به نام خودیا افراد تحت تکفل خود ثبت کند و بقیه واحد‌ها باید به غیر واگذار شود.

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن با یادآوری این‌که کسانیکه به صورت عادی از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند چنین محدودیتی ندارند، اضافه کرد:‌ سقف وام خودمالکی به شرطی که از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استفاده نکنند برای حرفه‌ای ساز یا کسانی که از فناوری نوین استفاده کنند و یا سنتی سازی باشند، متفاوت است.

    علمداری توضیح داد: سازنده در صورت استفاده از فناوری‌های نوین ساخت مسکن 450 میلیون، حرفه‌ای ساز  400 میلیون و سنتی ساز‌ها 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

    وی با اشاره به این که بیشتر تسهیلات بانک برای تولید و ساخت مسکن است گفت: پرداخت تسهیلات در این بخش آثار تورمی کمتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد و اگر هر میزان تسهیلات را به سمت تولید هدایت کنیم از تورم کمتری نسبت به سایر بخش‌ها برخوردار می‌شود.

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن افزود: اغلب تسهیلات خرید مسکن به کسانی داده می‌شود که از انبوه سازان خریداری می‌کنند؛ هرچند ممکن است افراد به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه کنند، اما در مدت زمان کم نمی‌توانند معامله زیادی انجام دهند بنابر این چه بخش عرضه و یا تقاضا را پوشش دهیم باز هم به تولید کمک می‌کنیم، زیرا بیشتر تولید مسکن را انبوه سازان و حرفه‌ای سازان انجام می‌دهند و به خریداران واگذار می‌کنند.

    وی اضافه کرد: بنابراین وقتی قدرت خرید خریداران افزایش می‌یابد به تولید کمک خواهد شد کسانی که مسکن را کالای سرمایه‌ای می‌دانند نیازی به سقف وام‌های بانکی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار