مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن:

بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی تا هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

عصر ساختمان- نیکزاد گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستای عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه وام مسکن روستایی به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

بخشنامه اعطای وام مسکن روستایی تا هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در رابطه با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: در سال 1384، 7 درصد از واحد‌های مسکونی کشور نوسازی شدند و براساس برنامه ریزی در طول 16 سال اخیر و پرداخت وام ارزان برای ساخت مسکن روستاییان، هم اکنون حدوده 50 درصد واحد‌های مسکونی روستایی نوسازی شده است.

    او گفت: برنامه ریزی بر این است که، باید سالیانه حدوده 200 هزار واحد مسکونی روستایی را در سراسر کشور نوسازی کنیم که در سال 1410 هیچ واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم.

    نیکزاد گفت: وام مسکن روستایی باید 200 میلیون تومان می شد و با سود 5 درصد به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفر و بازپرداخت 20 ساله به روستاییان پرداخت می شد.

    رئیس بنیاد مسکن گفت: در خصوص سود وامی که به روستاییان پرداخت می‌شود و نحوه ضمانت وام، مقداری اختلاف نظر میان بانک‌های عامل و سازمان برنامه  و بودجه بود که بعد از پیگیری ها، ریاست جمهوری دستور به پرداخت وام روستایی با شرایطی همچون بازپرداخت 20 ساله، سود 5 درصد و ضمانت سفته زنجیره‌ای 3 نفره دادند.

    نیکزاد در رابطه با زمان پرداخت وام ساخت مسکن روستایی گفت: تا هفته آینده با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در راستایی عملیاتی شدن دستور ریاست جمهوری بخشنامه این وام‌ها به بانک‌های عامل ابلاغ می شود.

    رئیس بنیاد مسکن با اشاره به شرایط دریافت وام ساخت مسکن روستایی گفت: روستاییان فقط باید براساس کاربری مسکونی پروانه بگیرند و ساخت و ساز کنند. به خصوص در استان‌های شمالی که هدف ما حفظ سرسبزی در این استان هاست. افرادی که خود و فرزندانشان پروانه ساختمانی 2 طبقه می گیرند، می توانند دو تسهیلات 200 میلیون تومانی بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار