مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهرها

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تسهیلات خودمالکی ساخت مسکن به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان در تمامی شهرها پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان در تمامی شهرها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده افزود: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه‌اش درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه‌ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند. بر اساس سقف تعیین‌شده که در تهران 450 میلیون تومان، مراکز استان‌های بیش از یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. همچنین متقاضیان در روستاها تا 250 میلیون تومان امکان استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند.

    به گفته محمودزاده متقاضیان می‌توانند در سامانه نهضت ملی مسکن از طریق بانک عامل و یا نهادهای دیگری که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کنند.

    تمام افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه‌ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یا اتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

    هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک اقدام می‌کنند. مهم‌ترین مدارکی که لازم است اسناد مالکیت و پروانه ساختمان است که بر اساس آن تسهیلات بانکی به این دسته از خودمالکان پرداخت می‌شود.

    تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

    یادآور می‌شود جزئیات پرداخت تسهیلات در 4 مرحله بدین شرح است: در مرحله پی‌کنی و فونداسیون 10 درصد، مرحله اسکلت و سقف 40 درصد، سفت‌کاری 25 درصد و مرحله نازک کاری نیز 25 درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو