مدیران خودروعصر اعتبار

در آینده نزدیک صورت می‌گیرد؛

راه اندازی سامانه فروش اقساطی مسکن

عصر ساختمان- رئیس کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه طرح فروش اقساطی شرایط نسبتا مطلوبی دارد از راه اندازی سامانه آمار سراسر کشور برای ثبت‌نام فروش اقساطی مسکن خبر داد.

راه اندازی سامانه فروش اقساطی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جمشید برزگر در نشست خبری که امروز برگزار شد درباره آخرین وضعیت فروش اقساطی گفت: این طرح در حال اجرا است و به طور مثال خود من 25 واحد را تا کنون فروخته ام. ما هم اکنون واحد های خود را با تسهیلات 150 میلیون تومان با سود 2.3 درصد به  فروش می رسانیم.
    وی همچنین خبرداد: بانک اطلاعات آمار سراسر کشور برای فروش اقساطی مسکن آماده راه اندازی است. هم اکنون با 30 کانون در سراسر کشور لینک شده ایم و به زودی کسانی که قصد خرید مسکن اقساطی دارند می توانند از طریق این بانک سامانه ثبت نام کنند.
    برزگر این را هم گفت که فروش اقساطی نمی تواند همه ی مشکلات رکورد مسکن را حل کند اما می تواند به خروج از رکود کمک کند. چرا که کانون انبوه سازان هم اکنون 45 تا 50 درصد مسکن در حال تولید کشور را پوشش می دهد.
    وی درباره قیمت واحدهای فروش اقساطی گفت: تمام واحد ها را زیر قیمت می فروشیم. امیدواریم با افزایش تسهیلات کاهش نرخ بهره و افزایش مدت بازپرداخت این طرح وارد شرایط بهتری شود.
    رئیس کانون انبوه سازان در ادامه با اعلام اینکه آمار واحد های نیمه ساز کل کشور 400 هزار واحد است گفت: اگر متوسط جهانی که 2 تا 5 درصد در نظر بیگیریم الان تولید در کشور ما به ازای تقاضا صفر-صفر است. چرا که در سال های 1394 و 1395 شاهد کاهش 25 درصدی پروانه های ساختمانی بودیم.
    او البته جهش قیمت مسکن را رد کرد و گفت: در سال 1391 نیز اگر هزینه های تولید مسکن با توجه به تورم 4 برابر نمی شد به هیچ عنوان جهش قیمت اتفاق نمی افتاد. به طور مثال آهن در آن زمان یک مرتبه از 500 تومان به 2400 تومان رسید ولی ما پیش فروش کرده بودیم و مجبور بودیم با قیمت متری 800 هزار تومان خانه را بفروشیم. ولی هم اکنون تورم به 9 درصد رسیده بنابراین جهش قیمتی به وجود نخواهد آمد.
    وی با اشاره به رکود شدید بخش مسکن گفت: سازندگان با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند که 4 اقدام برای کمک به این افراد ضروری است.
    برزگر این 4 اقدام را اصلاح قانون پیش فروش، اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، قانون مالیات های مستقیم و کاهش هزینه خدمات از جمله انشعابات، خدمات مهندسی و پروانه های ساختمانی عنوان کرد.
    وی بر ضرورت تولید مسکن امن و ارزان تاکید کرد و  گفت: زلزله پارس آباد که روز گذشته رخ داد بیش از 5.2 ریشتر قدرت نداشت اما دیدیم که چه خسارتی را به واحد های مسکونی وارد کرد و امیدواریم روزی برسد که هیچ کس صاحب خانه نا امن نباشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار