مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز اخذ مالیات خانه‌های خالی از ۱۰ روز دیگر

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید مجدد بر اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از اول بهمن ۱۴۰۰، گفت: اطلاعات اقامتی ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور در سامانه املاک و اسکان وجود دارد.

آغاز اخذ مالیات خانه‌های خالی از ۱۰ روز دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرنگاران «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، «محمود محمودزاده» درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی با بیان "این کار صعوبت و سختی دارد" اظهار کرد: کاری که وزارت راه و شهرسازی در رابطه با مالیات خانه‌های خالی انجام داد مبتنی بر خوداظهاری است، اگر خوداظهاری صورت نگیرد دچار مشکل می‌شویم و چنین اطلاعاتی را در کشور به‌ندرت می‌توان پیدا کرد.

    وی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته با رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم الآن بیش از 300 میلیون فیلد اطلاعاتی از خانوارهای سراسر کشور شهری و روستایی در وزارت راه و شهرسازی موجود است. همچنین اطلاعات اقامتی 60 میلیون نفر از مردم کشور در سامانه املاک و اسکان وجود دارد.

    وی تأکید کرد: بر اساس آخرین جمع‌بندی، اطلاعات یک میلیون و 300 هزار واحد در سامانه موجود است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تعدادی که روز شنبه هفته جاری به سازمان امور مالیاتی ارسال شد و معاون این سازمان به آن اشاره کرد مربوط به واحدهایی است که خالی بودن آنها نیازی به استعلام دوباره نداشته است.

    محمودزاده بیان کرد: به مالکان 1.3 میلیون واحد مسکونی پیامک ارسال کرده‌ایم که تا 23 دی‌ماه مهلت دارند، برای اینها بار سوم به صورت الکترونیک اخطار ارسال کرده‌ایم تا اگر احیاناً در اطلاعات وزارت راه و شهرسازی نقصی وجود دارد یا نقل و انتقالی قرار گرفته برای آخرین بار آن را ویرایش کنند.

    وی ادامه داد: این اطلاعات تا آخر دی‌ماه که فرجه قانونی است در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت. موضوع اخذ مالیات خانه‌های خالی از ابتدای بهمن‌ماه اجرایی می‌شود.

    وی با بیان این‌که تا امروز هیچ مهلتی تعیین نشده بود،‌ یادآور شد: بر اساس قانون تا 19 خرداد امسال، اگر شهروندی روستایی و شهری محل سکونت را درج نکرده بود باید به‌عنوان خانه خالی آن را به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کردیم. اما با توجه به همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری، شرایط کرونایی و این‌که باید 28 میلیون خانوار طی دو ماه ثبت اطلاعات می‌کردند و این در بازه زمانی دو ماهه امکان‌پذیر نبود از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم زمان را تمدید کند.

    وی ادامه داد: آخرین بار تا پایان آذرماه این مهلت تمدید شد. موضوع مالیات دو بخش است: یکی بر اساس قانون سال 54 بود تا قبل از اصلاحیه ماده 54 مکرر. 1.3 میلیون خانه شناسایی شده، عموماً مربوط به آن دوره زمانی ـ قبل از آذرماه سال 99 ـ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار