مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان:

بهارستان انحصاراً برای سر ریز جمعیت در نظر گرفته شده است

نظارت ۵ دستگاه بر نحوه قیمت‌گذاری اراضی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: پنج دستگاه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری و فروش اراضی توسط شرکت عمران شهر جدید نظارت دارند و بعضاً مدیران ما به قیمت‌گذاری پایین نیز در معاملات محکوم شده‌اند.

بهارستان انحصاراً برای سر ریز جمعیت در نظر گرفته شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس از اصفهان، محمدرضا احمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه طرح‌ سه شهر جدید در اصفهان سال 1365 توسط وزارت مسکن و شهرسازی ارائه شده، گفت: شهر جدید بهارستان تنها شهر جدیدی است که انحصاراً برای سر ریز جمعیت در نظر گرفته شده است.

    وی در ادامه زمین اختصاصی یافته به این شهر را 3 هزار هکتار دانست و افزود: 62 هزار واحد مسکونی برای استقرار بیش از 32 هزار نفر در بهارستان در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون بیش از 23 هزار واحد آن در مساحتی بالغ‌بر  هزار و 800 متر به بهره‌برداری رسیده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان جمعیت این شهر را بر اساس سرشماری سال نود، 64 هزار نفر خواند و بیان کرد: جمعیت اکنون این شهر چیزی بیش از 80 هزار نفر است که در مهرماه پس از سرشماری دقیق خانوارها اعلام خواهد شد.

    احمدی از وجود امکانات آموزشی، فرهنگی و مذهبی برای شهروندان خبر داد و خاطر نشان کرد: 5 مرکز قرآنی، 3  واحد دانشگاهی، 3 کتابخانه، 35 واحد آموزشی مختلف و 20 پایگاه بسیج خواهر و برادر از مراکز تربیتی و آموزشی فعال این شهر هستند.

    وی با اشاره به طراحی مسجد جامع در شهر جدید بهارستان تصریح کرد: تا به حال 12 مسجد در شهر بهارستان به بهره‌برداری رسیده که طی چند سال آینده به دو برابر این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نحوه مدیریت قیمت اراضی شهر جدید بهارستان با توجه به تأمین بودجه‌های شرکت از فروش زمین‌ها اظهار کرد: 5 دستگاه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری و فروش اراضی توسط شرکت عمران شهر جدید نظارت دارند و بعضاً مدیران ما به قیمت‌گذاری پایین نیز در معاملات محکوم شده‌اند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در شهرهای جدید وجود دارد سوداگرایی در اراضی شهرهای جدید است و شاید در مقاطعی شرکت عمران به علت غلبه بازار نتوانسته قیمت را کنترل کند ولی امیدواریم در آینده دیگر شاهد آن نشویم.

    محمدرضا احمدی در جواب به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص مدنظر بودن شهرسازی و معماری اسلامی، ایرانی در ساخت شهرهای جدید با توجه به وجود شهر بهارستان در اصفهان به عنوان مرکز فرهنگ و هنر اسلامی ایران گفت: در طرح باغ هزارجریب شهر جدید بهارستان بازار ایرانی اسلامی و مسجد جامعی را برای اغنای فرهنگی اسلامی در نظر گرفته‌ایم.

    وی در پاسخ خود عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با تأمین اعتبار و شروع احداث باغ هزارجریب در راستای اجرای این دو پروژه ارزشمند قدم برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی