مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد

عصر ساختمان- عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه پس از ورود به فرودگاه خرم آباد از طرح توسعه و افزایش سطوح پروازی این فرودگاه بازدید کرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه خرم آباد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، طرح توسعه فرودگاه خرم آباد به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر در حال اجرا است که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از قسمت های مختلف این طرح، از نزدیک در روند اجرای آن قرار گرفت.

    مدیر فرودگاه خرم آباد در این باره گفت: طرح توسعه این فرودگاه از محل اعتبارات استانی و با برآورد هزینه 520 میلیارد ریال در دست انجام است.

    اسفندیار کیانی اظهار کرد: این طرح شامل تطویل باند ، توسعه محوطه فرودگاه ، اپرون (پارکینگ) ، احداث ساختمان هواشناسی، توسعه ترمینال فرودگاه و روکش باند است.

    وی با بیان اینکه این طرح از سال 92 آغاز شده، بیان کرد: مقرر بود این طرح طی دو سال به پایان رسیده و آماده بهره برداری شود اما به اجرای طرح توسعه ترمینال و استفاده همزمان مسافران از این فرودگاه برای اعزام و پذیرش، اجرای طرح با تاخیر مواجه شده است

    به گفته مدیر فرودگاه خرم آباد طرح روکش آسفالت این فرودگاه از نیمه تیرماه در قالب سه فاز آغاز شده است.

    کیانی اظهار کرد: این طرح به مدت سه ماه عملیاتی می شود و پروازهای شرکت های هواپیمایی طی این زمان با محدودیت می توانند در فرودگاه خرم آباد نشست و برخاست داشته باشند.

    کیانی عنوان کرد: فاز نخست اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر شروع می شود و در مدت سه ماه حدود دو هزار و 600 متر از باند عملیاتی است و شرکت های هواپیمایی در صورت تمایل می توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی برقرار کنند.

    به گفته وی در فاز نخست یکهزارمتر از باند سه هزار و 600 متری فرودگاه طی 20 روز روکش می شود و در این مدت دو هزار و 600 متر از باند قابل استفاده است و شرکت های هواپیمایی می توانند با محدودیت و انتقال پروازهای خود به صبح زود از باند این فرودگاه بهره ببرند.

    کیانی اضافه کرد: فاز دوم این عملیات به مدت 45 روز مربوط به روکش یکهزار و 600 متر دیگر باند است که در این مدت پروازهای فرودگاه خرم آباد لغو خواهد شد اما در فاز سوم آن نیز یک هزار متر باقی مانده باند فرودگاه روکش شده و پروازهای این فرودگاه با محدودیت همچون فاز یک برقرار خواهد بود.

    وی هدف از اجرای ارتقای مقاومت و اصلاح روکش باند این فرودگاه را جلوگیری از شن زدگی، آب زدگی و ارتقای ایمنی باند اعلام کرد و گفت: پیش از این طول باند این فرودگاه سه هزار و 200 متر بوده که به تازگی حدود 420 متر به طول آن اضافه شده است که در این پروژه روکش یکسانی بر طول کل این باند ایجاد می شود.

    مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: همچنین همزمان در این طرح، سیستم روشنایی باند پس از 25 سال تعویض خواهد شد.

    کیانی اظهار کرد: مدت زمان این طرح سه ماه پیش بینی شده و برای آن به 70 هزار تن آسفالت نیاز است.

    به گفته وی ارتفاع روکش باند نیز 13 تا 18 سانتیمتر افزایش خواهد یافت و هزینه آن از محل اعتبارات استانی در قالب طرح توسعه فرودگاهی تامین می شود.

    وی اضافه کرد: اعتبار کل طرح توسعه فرودگاهی 520 میلیارد ریال بوده و خرید، نصب و بهره برداری از سیستم روشنایی باند به عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که برای آن نیز حدود 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

    بازدید از چند طرح راهسازی، شرکت در جلسه شورای اداری وافتتاح قسمتی از چهار خطه خرم آباد - نورآباد از جمله برنامه های سفر بکروزه آخوندی به لرستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو