مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر اصفهان:

بافت فرهنگی شهر اصفهان فرصتی برای ایجاد ارزش افزوده است

عصر ساختمان:عضو شورای شهر اصفهان گفت: بافت فرهنگی اصفهان فرصتی برای ایجاد ارزش افزوده و فضایی رقابتی برای آیندگان است.

بافت فرهنگی شهر اصفهان فرصتی برای ایجاد ارزش افزوده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر،اصغر آذربایجانی پیش از ظهر شنبه در نطق پیش از دستور یک صد و چهاردهمین جلسه شورای شهر اصفهان با اشاره به بافت و تمدن فرهنگی شهر اصفهان، اظهار داشت: اصفهان توانسته در این حوزه سلسله افتخارات زیادی را از آن خود کند.

    وی ادامه داد: انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام، پایتخت صنایع دستی، پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه ای، پیوستن شهر اصفهان به شبکه خلاق و انتخاب اصفهان به عنوان دبیرخانه میراث فرهنگی جهان بخشی از این افتخارت است که موجبات ایجاد زیست بومی فرهنگی را برای این شهر به وجود آورده است.

    این عضو شورای شهر یادآور شد: پیوستن اصفهان به شهرهای خلاق نشان دهنده آن است که استعدادهای نهفته بسیاری در این شهر موجود است که می توان با مدیریت آن و پیشبرد اهداف و زمنیه سازی به صورت چشم انداز استعدادهای خلاق را شکوفا کرده و با این کار بستر سرمایه گذاری و گردشگری را در شهر ایجاد کرد.

    وی گفت: با توجه به تحریم های موجود، با استفاده از صنایعی مانند صنایع دستی که مبتنی بر خلاقیت بوده و با زیست بوم فرهنگی اصفهان هماهنگی دارد می توان  به بهترین شکل شهر خلاق را بنا کرد.

    آذربایجانی با اشاره به اینکه شهر خلاق فضایی برای رشد و پیشرفت خلاقیت و منزلی برای رشد خلاقیت‌های هنری، نو آوری‌های علمی و تکنولوژی و صدای فرهنگها است، گفت: شهر خلاق فضایی را برای هر شهروند فراهم می کند تا استعدادهای علمی، هنری و فرهنگی شکوفا شود.

    وی با مطرح کردن این سؤال که با توجه به ظرفیت غنی فرهنگی این شهر چه اقداماتی برای ایجاد فضایی برای افزایش ارزش افزوده فراهم شده و چرا شهرهای دیگر که کمتر از اصفهان دارای بافت فرهنگی هستند در این امر پیشی گرفتند، گفت: مگر نه این است، که پیشرفت اقتصادی یک شهر در گروی جذب استعدادهای خلاق رقم می خورد، بنابراین باید بررسی شود؛ تا چه اندازه نخبگان خلاق در پیشبرد اهداف نقش داشته اند و چقدر برای این امر زمینه سازی شده است.

    عضو شورای شهر اصفهان در ادامه افزود: در تدوین برنامه توسعه ششم مدیریت شهری، باید بر این ظرفیت بسیار مهم شهری تأکید و با توجه به آن به تدوین استراتژی و برنامه‌های راهبردی اقدام شود.

    وی اضافه کرد: از آنجایی که بافت فرهنگی ارزش افزوده ایجاد می‌کند، درصدد هستیم در برنامه 1400 از این ظرفیت استفاده کنیم تا برای آیندگان مزیت‌های رقابتی بسیار فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار