مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد:

اوراق فروش متری مسکن در بورس کالا بزودی منتشر می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به طرح جدید تامین مالی شرکت و همچنین برنامه این گروه برای خانه‌دار کردن قشر متوسط گفت: روش‌های تامین مالی جدید توسط گروه سرمایه‌گذاری ابداع شده است و با توجه به اینکه در شرایط رکود، قشر متوسط توانایی خرید ندارد؛ به همین دلیل راه‌ جدید تامین مالی و فروش را با نام اوراق سلف موازی استاندارد مسکن با کمک سازمان بورس طراحی کرده‌ایم که پس از برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته فقهی، به‌زودی شاهد انتشار این اوراق از طریق بورس کالا خواهیم بود.

اوراق فروش متری مسکن در بورس کالا بزودی منتشر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با مشارکت بیش از 81 درصد سهام‌داران، در محل مرکز مطالعات بهره‌وری سازمان مدیریت صنعتی تشکیل شد. با انتخاب «ملکی» نماینده شرکت گروه مالی بانک مسکن به عنوان رئیس، «سجاد کلانتر» نماینده بانک مسکن به عنوان ناظر اول، «فرزاد طالبی کوهستانی» نماینده شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به عنوان ناظر دوم و «سیروس آیدین» مدیر مالی و بودجه گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان منشی، جلسه رسمیت یافت و «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به ارائه گزارش فعالیت یک ساله هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1400 پرداخت.

    رشد بیش از 50 درصدی در سودآوری تلفیقی ناشی از عملیات اصلی

    مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه از رشد بیش از 50 درصدی در سودآوری تلفیقی ناشی از عملیات اصلی (صنعت ساختمان) در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با تحقق رقم یک میلیون و 855 هزار و 955 میلیون ریال نسبت به سال گذشته و استمرار و توسعه روند سودآوری در مدت چهار سال پیاپی خبر داد. یاسرامامی با تشریح عملکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سال گذشته، به مولفه‌های ثبت حد نصاب جدید در سودآوری تلفیقی شرکت ناشی از عملیات اصلی (صنعت ساختمان) با تحقق رقم 1 میلیون و 855 هزار و 955 میلیون ریال و رشد بیش از 50 درصدی نسبت به سال گذشته، جذب منابع مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های گروه با استفاده از ظرفیت اوراق گام بانک مسکن و بازار سرمایه در قالب صکوک مرابحه و اجاره، افزایش انضباط مالی و رشد 273 درصدی در تسهیلات مصوب، رشد 280 درصدی در جذب تسهیلات با کمترین نرخ و رشد 89 درصدی در بازپرداخت تسهیلات و پیگیری موضوع ابتکار گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای جبران کاهش قدرت خرید مسکن با طراحی و اخذ مجوزهای لازم برای انتشار نخستین «اوراق سلف موازی استاندارد مسکن» را از اقدامات و برنامه‌های اصلی گروه برشمرد و به نتیجه رسیدن آنها را موجب اعتلای هرچه بیشتر شرکت دانست.

    فروش موفق دارایی‌ها در سال مالی 1400 و آغاز فرآیند افزایش سرمایه شرکت

    وی در خصوص عملکرد فروش شرکت در سال مالی 1400 نیز گفت: عملکرد فروش شرکت به‌گونه‌ای است که بیش از یک‌هزار و 230 میلیارد تومان فروش برای شرکت در سال 1400 ثبت شده است و گروه توانست، عملکرد فروش واحدهای تجاری شرکت را توسعه داده و شمار دارایی‌های راکد را کاهش دهد. مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دیگر اقدامات شرکت در سال مالی 1400 اشاره و تصریح کرد: آغاز فرآیند و اقدامات مربوط به افزایش سرمایه شرکت اصلی به میزان 800 میلیارد ریال از محل سود انباشته و در مجموع به میزان 126 میلیارد تومان در شرکت‌های تابعه جنوب، الوند و نوین‌پایدار از دیگر اقداماتی بوده است که صورت گرفته است.

    عرضه شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه

    امامی در ادامه با اشاره به ثبت نماد «ثجنوب» در تابلوی بازار سرمایه و قرار گرفتن آن در صف عرضه اولیه در فرابورس، تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا شرکت‌های موفق، از جمله شرکت‌های تخصصی SPV را پس از ثبت روند سودآوری، در بازار سرمایه عرضه کنیم. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال را به‌زودی IPO خواهیم کرد.

    انتشار اوراق سلف مسکن برای اولین بار توسط ثمسکن، به زودی

    امامی با اشاره به طرح جدید تامین مالی شرکت و همچنین برنامه این گروه برای خانه‌دار کردن قشر متوسط گفت: روش‌های تامین مالی جدید توسط گروه سرمایه‌گذاری ابداع شده است و با توجه به اینکه در شرایط رکود، قشر متوسط توانایی خرید ندارد؛ به همین دلیل راه‌ جدید تامین مالی و فروش را با نام اوراق سلف موازی استاندارد مسکن با کمک سازمان بورس طراحی کرده‌ایم که پس از برگزاری جلسات کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته فقهی، به‌زودی شاهد انتشار این اوراق از طریق بورس کالا خواهیم بود.

    همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و سازمان ملل متحد

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه تاکید کرد: برای اولین بار در کشور، پروژه پایلوت احداث واحدهای مسکونی رده انرژی EC+ که در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست (EEEB) وابسته به برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) بوده با مشارکت و نظارت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در شهر جدید اندیشه پایان یافت و در همین راستا، کتاب فناوری‌های نوین در ساختمان نیز با مشارکت مرکز تحقیقات به چاپ رسیده است.

    توزیع 45  ریال سود نقدی به ازای هر سهم میان سهامداران

    در ادامه و بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر سال 1400 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم‌گیری در خصوص سود نقدی سال مالی، دستور بعدی جلسه مجمع بود که مقرر شد سود نقدی 45 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت و در مجموع به میزان 24 میلیارد و 750 میلیون تومان با اولویت سهامداران خرد تقسیم شود. در این مجمع همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 1401 و همچنین روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یک‌سال انتخاب شد و اعضای هیات‌مدیره حقوقی شرکت نیز بانک مسکن، گروه مالی بانک مسکن، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و شرکت عمرانی مسکن‌گستر انتخاب شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار