مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران:

همه ساخت و سازهای منطقه ۲۲ تهران براساس ضوابط طرح تفصیلی باشد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه ساخت و سازهای منطقه ۲۲ شهر تهران باید بر اساس ضوابط طرح تفصیلی و با مجوز انجام شود.

همه ساخت و سازهای منطقه ۲۲ تهران براساس ضوابط طرح تفصیلی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی عباسی درباره ساخت و سازهای منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: اکنون ساخت و سازهایی در این منطقه در حال انجام است که قبلا توافقاتی با شهرداری انجام داده‌اند.

    وی افزود: کمیسیون معماری و شهرسازی با بررسی 210 پلاک منطقه 22 که پیش از این توافقات و وظایف خود را انجام داده بودند اما پروانه برای آنها صادر نشده بود، این پلاک ها  را تعیین تکلیف کرده و مشخص شده است که به چه روشی و با چه اصولی ساخته شوند.

    عباسی ادامه داد: همه ساخت و سازهای منطقه 22 شهر تهران باید بر اساس ضوابط طرح تفصیلی باشد و در غیر اینصورت با متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ساخت و سازهایی که در این منطقه در حال انجام است همه با مجوز و پروانه ساخت است، اظهار داشت: ساخت و ساز هایی هم که تازه در حال شروع به کار است، آنهایی است که به تازگی و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی به آنها مجوز داده شده است.

    وی با بیان اینکه میزان بارگزاری جمعیت در منطقه 22 بر اساس طرح تفصیلی و حداکثر 500 هزار نفر است، تاکید کرد: از هر ساخت و سازی که به جمعیت پیش بینی شده، این منطقه اضافه کند، پیشگیری و جلوگیری می شود.

    عباسی با اشاه به اینکه سرانه های این منطقه کم و فقر سرانه دارد، عنوان کرد که باید با تزریق منابع و استفاده از بودجه های مازاد بتوانیم این کسری سرانه را جبران کنیم.

    به گزارش ایرنا،  منطقه 22 شهرداری تهران غربی‌ترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب واقع شده‌ و از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه 5 شهرداری تهران، از غرب به محدوده وردآورد شمالی و از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران-کرج محدود می‌ شود؛ این منطقه دارای 4 ناحیه، 12 محله و 28 شهرک با مساحت حدود 6 هزار و 200 هکتار است.

    این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده‌ تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد که بر همین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران،  دریاچه مصنوعی چیتگر،  محور چهارباغ، بوستان جوانمردان ایران،  شهربازی هزارویک شهر،  تهران مال،  پارک آبی چیتگر،  ایران مال، برج‌های مسکونی نارنجستان‌های 1،  2 ،  3 و 4،  برج تجارت لکسون،  مجتمع تجاری اداری آرتمیس،  پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است.

    بوستان های جنگلی چیتگر،  وردآورد،  دوشان دره،  لتمال کن از مناطق گردشگری و فضای سبز این محدوده محسوب می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی