مدیران خودروعصر اعتبار

کانادا خرید خانه توسط اتباع خارجی را ممنوع کرد

عصر ساختمان- همزمان به گفته وزیر اقتصاد کانادا قرار است در این دو سال، پروژه‌های متعدد ساخت مسکن برای افراد کم درآمد و بدون درآمد در این کشور اجرایی شوند.

کانادا خرید خانه توسط اتباع خارجی را ممنوع کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، دولت کانادا خرید مسکن از سوی اتباع خارجی در این کشور را تا دو سال آینده ممنوع خواهد کرد؛ محدودیتی که به دلیل تورم بی سابقه در بخش مسکن کانادا بوده است.

    پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد اهمیت محدودیت خرید خانه توسط سرمایه گذاران خارجی در کانادا از این جهت است که بازار مسکن در این کشور یکی از داغ ترین بازارها در جهان بوده است و قیمت ها در سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

    این طرح کنترل اقدامات غیرعادلانه ای را هدف قرار می دهد که باعث افزایش بهای مسکن در کانادا شده است و بر اساس گزارش هایی که از دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا منتشر شده است هدف از آن ایجاد توازن در بازار مسکن این کشور است.

    دولت کانادا همچنین مالیات بیشتری را از کسانی دریافت خواهد کرد که بعد از یک سال خرید مسکن اقدام به فروش آن می کنند.

    در این طرح برخی از افراددارای اقامت دائمی و دانشجویان خارجی معاف شده اند.

    تارنمای یورونیوز نیز گزارشی را درباره محدودیت جدید در بخش مسکن کانادا ارائه داده و به نقل از کریستیا فری لند، وزیر اقتصاد کانادا دلیل آن را کاهش تورم بی سابقه در بازار مسکن کانادا عنوان کرده است.

    این رسانه نوشت: کریستیا فری لند طرح دولت را روز پنجشنبه به پارلمان ارائه کرد. قیمت مسکن در کانادا به طور میانگین در دو سال اخیر 20 درصد افزایش یافته است. این رقم برای شهرهای بزرگ از جمله مونترال، تورنتو و ونکوور بیش از 20 درصد بوده است.

    امنیت اقتصادی و ثبات ارزش دلار در کانادا باعث شده تا در سال‌های اخیر بسیاری از سرمایه‌داران از جمله از روسیه، چین، هند و ایران اقدام به سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ این کشور و خرید ملک کنند.

    دولت جاستین ترودو می خواهد با چنین ممنوعیتی قیمت مسکن را به ثبات برساند و حباب بازاری که تشکیل شده را بشکند.

    همزمان به گفته وزیر اقتصاد کانادا قرار است در این دو سال، پروژه‌های متعدد ساخت مسکن برای افراد کم درآمد و بدون درآمد در این کشور اجرایی شوند.

    برخی از کارشناسان بازار مسکن معتقدند که ممنوع کردن خارجی‌ها از خرید مسکن در کانادا، در بلند مدت، تاثیر چندانی بر بازار مسکن این کشور نخواهد داشت زیرا کمتر از پنج درصد خانه‌ها در کانادا توسط خارجیان غیرمقیم خریداری می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که این پروژه دولتی در کوتاه مدت روی تثبیت قیمت مسکن در این کشور تاثیر داشته باشد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو